Sześć milionów quattro

Dziś z taśm fabryki w Ingolstadt zjechał z taśmy Audi SQ5 3.0 TDI. Jest to sześciomilionowy samochód ze słynnym napędem na cztery koła.
Sześć milionów quattro
Audi quattro z numerem 6000000 pojedzie do USA. zdj.Audi
11.07.2014

Historia stałego napędu na cztery koła w zwykłym, nie terenowym aucie zaczęła się w Ingolstadt w 1978 roku. Wtedy zaczęły się testy z wykorzystaniem Audi 80 do którego zamontowano skrzynię rozdzielczą z terenowego VW Iltis. Już dwa lata później można było kupić pierwsze czteronapędowe Audi, które nazwano właśnie Quattro. Wtedy ten rodzaj napędu powstał bardziej z myślą o motosporcie - homologowano wtedy w sławnej grupie "B" dwa modele: Ur-quattro, Sport quattro, które przez długi czas rządziły na światowych trasach rajdowych. Następnie w miarę dopracowywania technologii zaczęto oferować stały napęd na cztery koła również w limuzynach marki.

 

Od tego się zaczęło. Audi quattro przez lata rządziły w rajdowej ekstraklasie. zdj. Audi

Obecnie Quattro jest rozpoznawalne na całym świecie. Co czwarty samochód sprzedany przez Audi jest wyposażony w ten napęd, a ostatnie milion takich aut wyprodukowano raptem w ciągu ostatniego półtorarocza. Niemały wpływ ma na to również świetny marketing niemieckiego producenta. Niezapomniana zostanie reklama w której model 100CS wjeżdża pod górę na rozbieg ośnieżonej skoczni narciarskiej w Finlandii. Tak jak na stałe do cywilnej motoryzacji turbosprężarki wprowadziły szwedzkie firmy, tak stały napęd na cztery koła spopularyzowało właśnie Audi.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie