Nowe Volvo XC90 - rozwiewamy kolejne wątpliwości.

Nowe Volvo XC90 wzbudza spore zainteresowanie, niewątpliwie jest jedną z najbardziej oczekiwanych premier tego roku. Rozwiejemy kilka kolejnych tajemnic.
Nowe Volvo XC90 - rozwiewamy kolejne wątpliwości.
Znając wcześniejszą współpracę Volvo z ortopedami, fotele w nowym XC90 będą bardzo wygodne. zdj. Volvo
03.07.2014

Mimo pojawiających się komentarzy, Volvo nadal można uznać za szwedzką markę. Centrala firmy, biuro konstrukcyjno - projektowe nadal znajduje się w Szwecji. Zarząd również jest obsadzony w większości przez potomków wikingów. Czy aż tak ważne jest, kto rozlicza faktury? Zapewne w sporej ilości aut europejskich znajdziemy tyle samo, albo i więcej elementów "Made in China". Volvo z resztą na każdym kroku podkreśla swoje skandynawskie dziedzictwo. Tapicerki i drewniane elementy wyposażenia będą np produkowane przez solidnych szwedzkich rzemieślników. Szczerze mówiąc, to chciałbym, aby tak wyglądała współpraca z Chińczykami u nas w kraju, gdyby np kupili żerańską Fabrykę Samochodów Osobowych. Tymczasem, Szwecja ma znanego na całym świecie producenta samochodów premium, a my upadającą fabrykę, którą zarząd sprzedaje po kawałeczku pod zabudowę mieszkaniową.

 

Wbrew temu co niektórzy twierdzą, Volvo nadal jest nadal o wiele bardziej szwedzkie niż chińskie. zdj. Volvo
 

Ale wracając do XC90. Będziemy mieli do wyboru ręcznie robione, przez wspomnianych rzemieślników, sskórzane i tekstylne tapicerki w trzech kolorach: brąz, beż i czerń, oraz dwa warianty wykonania foteli: sportowe i klasyczne. Standardowo XC90 będzie posiadać pięć miejsc, za dopłatą może mieć trzeci, dwuosobowy rząd siedzeń. W przyszłości Volvo planuje wprowadzenie luksusowej wersji z czterema oddzielnymi fotelami.  Auto będzie dostępne w trzech poziomach wyposażenia: Kinetic, Momentum i Inscription/R-Design. Wraz zXC90 żegnamy opcję Summum. Samochód będą napędzać dwa diesle (190 i 225KM) i dwa benzynowe (T5-254KM i T6-320KM). Nowością pod maską szwedzkiego SUVa będzie silnik T8, czyli benzynowo - elektryczna hybryda o mocy 376KM. Wszystkie wersje silnikowe będą dostępne wyłącznie z ośmio - biegową automatyczną skrzynią biegów i prawdopodobnie prócz najsłabszego diesla z napędem na cztery koła. Wybierać będzie można spośród dziewięciu kolorów nadwozia. Dostępne będą trzy podstawowe lakiery (biały, czerwony i brązowy) oraz metalizowane i perłowe (niebieski, grafitowy, srebrny, popielaty, czarny i biały).

Brzmi zachęcająco. Należy też podkreślić, że nowe XC90, to pierwszy od lat samochód skonstruowany wyłącznie przez Volvo, bez współpracy z innymi producentami, tak jak miało to miejsce przy poprzednich modelach (Ford).

 

Jeśli spodobał Ci się ten artykuł polub nasz profil na Facebooku!

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie