Lancia Ypsilon Momo Design

Kolorowa wydmuszka – takie słowa cisną się po testach nowej Lancii Ypsilon Momo Design. Nazwa tej wersji brzmi groźnie, ale to tylko pozory. I choć auto jest zwinne w mieście, to żwawe już nie chce być. Jaka zatem jest nowa Lancia?
Lancia Ypsilon Momo Design
Wyglądem aspiruje do klasy sportowej, ale na designie aspiracje się kończą. Foto materiały prasowe Lancia
16.09.2014
Paweł Jaśkowski

Ładna. To z pewnością, bo wspomniany design gwarantuje Momo. I o tym nie należy zapominać, że sportowy charakter tkwi wyłącznie w wyglądzie. Na dzień dobry Lancia wita nas pięknym czarnym matem na masce, dachu i klapie bagażnika. Zadziorny grill, atrapa drugiej rury wydechowej, słupek B z logo tunera, a także piękne czarne felgi z połyskiem – te elementy nakręcają apetyt na dynamiczną jazdę.

 

Lancia Ypsilon Momo Design. Atrapa drugiej rury wydechowej. Foto materiały prasowe Lancia

 

Po wejściu do środka jest jeszcze lepiej – czarna tapicerka z siwymi przeszyciami, a także polerowane i połyskujące detale na desce rozdzielczej sprawiają, że czujesz się w tym aucie komfortowo. Mimo, że gabarytami ta "biedronka" zbyt męska nie jest. Wszystko masz pod ręką, choć w samochodzie o takich rozmiarach nie ciężko o to, ale obsługa kokpitu jest przyjemna i nie nadwyręży mięśni. Kontrola nad audio w kierownicy ułatwia przeżycie w korkach.

 

Lancia Ypsilon Momo Design. Wnętrze ze sportowym pazurem. Foto materiały prasowe Lancia

 

Bo Lancia Ypsilon to auto miejskie i tu powinno się poruszać. Choć bardziej pasuje do leniwej Łomży, niż do ruchliwych Katowic. Nawet w aglomeracji trzeba mieć zapas pod pedałem gazu, żeby sprytnie przemieszczać się między pasami. 69 koni mechanicznych i moment obrotowy 102 Nm to parametry, których nie poprawią naklejki Momo Design. Dlatego Ypsilon na trasę wyjechać może, ale jeśli jedziesz nad jezioro i właśnie pada lub gdy wybierasz się w odwiedziny do teściowej. Słowem – jedź, jeśli Ci się nie spieszy.

W (małym) mieście poradzi sobie wyśmienicie. Asystent parkowania pomoże, jeśli masz problemy z wpasowaniem się w ciasne przestrzenie. Opcja "City" ułatwi manewrowanie kierownicą. Ale już tylna klapa niezbyt sprzyja pewnemu cofaniu. Możesz za to liczyć na oszczędną jazdę. Ten malec spala nieco ponad 5 litrów, a do tego system Start&Stop wyłączający zapłon po wrzuceniu na luz (np. na światłach czy w korku), zadbają o Twój portfel.

 

Lancia Ypsilon Momo Design. Miejskie auto wciśnie się wszędzie. Foto materiały prasowe Lancia

 

Reasumując – Lancia Ypsilon Momo Design czaruje wyglądem i pazurem, jednak na tym sportowy charakter auta się kończy. Ale ciekawe wyposażenie, jak np. 4 poduszki, ABS z EBD (dobór odpowiedniej siły hamowania dla każdego koła oddzielnie), asysta parkowania, Start&Stop, sterowanie audio z kierownicy a także niskie spalanie mogą przekonać do wydania 49 510 zł. Jeśli nie Ciebie, to Twoją kobietę.

 

Lancia Ypsilon Momo Design. Wygląd spodoba się zarówno facetom, jak i kobietom. Foto materiały prasowe Lancia

Polecane wideo

Lancia Ypsilon Momo Design
Lancia Ypsilon Momo Design - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie