Octavia Scout ma 31 mm większy prześwit niż kombi 4x4. Charakteryzuje się wyrazistą stylistyką i dodatkami offroadowymi. Wygląda zadziornie i wydaje się radzić sobie w terenie. Tak jest w istocie. Poza jazdami po niemieckich autostradach sprawdzaliśmy nowego Scouta na specjalnym offroadowym torze. Samochód radził sobie naprawdę dobrze. Połykał niezwykle strome podjazdy i zjazdy. Pokonywał głębokie nierówności wypełnione wodą i błotem. Oczywiście nie rekomendujemy mierzenia się z terenowymi samochodami czy nawet SUVami w trudniejszym terenie. Offroadowa stylistyka i emblemat 4x4 na tylnej masce nie są tylko ozdobą dla szosowego auta. Napęd Haldex V generacji, powiększony prześwit (171mm), dodatkowa osłona podwozia pozwala zjechać Skodą z utwardzonych dróg bez obawy utknięcia z głębokiej koleinie z wodą.
Ponadto SKODA Octavia Scout jest... prawdziwym koniem pociągowym. Samochód potrafi ciągnąć do 2 ton – jest to o 25 procent większa siła pociągowa niż dotąd. Świetna jest także zdolność do pokonywania wzniesień. Dzięki zwiększonemu kątowi natarcia do 16,7 stopni i kątowi zejścia 13,8 stopni bez problemu radzi sobie także w bardziej stromym, wymagającym terenie.
Czy mając taki samochód, będziemy „męczyć” go w terenie? Większość posiadaczy offroaderów czy SUVów nie zjeżdża z utwardzonej drogi. Tak pewnie też będzie z właścicielami tego auta. Samochód ma wyglądać offroadowo ale generalnie dobrze sprawować i prezentować w mieście - takie jest założenie Czechów. Skoda ma trzy silniki do wyboru: 2.0 TDI (184KM), oraz benzynowy 1.8 TSI (180KM) – w kombinacji z automatyczną sześciostopniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG) oraz 2.0 TDI (150KM), który jest dostępny wyłącznie w połączeniu z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów. Szczególnie te dwie pierwsze jednostki napędowe, z rewelacyjną skrzynią DSG, zapewnią sporo ciekawych odczuć z jazdy. Diesel 184KM rozpędzi Scouta do „setki” w 7,8 sekundy i pojedzie maksymalnie 219 km/h. Osiągi mniejszego Diesla to 9,1 sekundy do „setki” i prędkość maks. 207 km/h a silnika benzynowego to 7,8s. i 216km/h. Spalanie wg producenta też jest imponujące. Obydwa Diesle średnio spalą 5,1 l/100km. Silnik benzynowy ma większy apetyt i do przejechania 100km średnio potrzebuje 6,9 litra. Przy normalnej jeździe w drogowych warunkach zapewne należy trochę doliczyć do folderowych danych, ale silniki wydają się naprawdę ekonomiczne.
Ceny Skody Octavia Scout na polskim rynku zaczynają się od 112 550 zł za słabszego Diesla, silnik benzynowy to wydatek minimum 113 600 zł, natomiast najmocniejszy Diesel kosztować będzie od 121 300 zł.