Marka BYD jest już w Polsce kilka dobrych miesięcy. Według informacji przedstawione na prezentacji prasowej koncer BYD w zeszłym roku sprzedał ponad 385 tys. aut, zajmując 2. miejsce w klasyfikacji światowej, oddając pierwsze miejsce Toyocie (ponad 656 tys.).
Głównym powodem spotkania w dość luksusowej oprawie w Hotelu Verte, Warsaw, Autograph Collection był prezentacja modelu BYD Seal U DM-i, czyli hybrydy plug-in. Auto ma być konkurentem dla m.in. Toyoty RAV4 PHEV czy Skody Kodiaq PHEV.
Wymiary chińskiego auta to 4775 mm długości, 1890 mm szerokości, 1670 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2765 mm. W zależności od wersji, jego masa wynosi od 2350 do 2510 kg, a pojemność bagażnika waha się od 425 do 1440 litrów. Dostępne są dwie wersje wyposażenia - Boost i Design - które różnią się nie tylko listą opcji, ale także napędem.
Podstawowa wersja Boost jest wyposażona w czterocylindrowy, wolnossący silnik 1.5 o mocy 98 KM i 122 Nm, współpracujący z elektrycznym silnikiem o mocy 166 KM i 300 Nm. Łączna moc systemu wynosi 218 KM i 300 Nm, co pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 8,9 sekundy. Wersja z napędem na przednią oś ma elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 170 km/h.
Mocniejsza wersja Design jest napędzana czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem 1.5 o mocy 130 KM i 220 Nm. W tej wersji silnik spalinowy współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi - przedni generuje 150 KM i 300 Nm, a tylny 120 KM i 250 Nm. Łączna moc tego układu wynosi 323 KM i 550 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 sekundy. Wersja z napędem na wszystkie koła osiąga maksymalną prędkość 180 km/h.
Oba warianty są wyposażone w baterię Blade o pojemności 18,3 kWh, którą można ładować prądem zmiennym o mocy do 11 kW lub prądem stałym o mocy do 18 kW. W wersji Boost zasięg elektryczny w cyklu mieszanym wynosi do 80 km, a w cyklu miejskim nawet 113 km (wg WLTP). Mocniejsza wersja Design oferuje zasięg do 70 km w cyklu mieszanym i do 98 km w cyklu miejskim. Naładowanie baterii od 30 do 80% zajmuje najkrócej 35 minut. Dzięki temu maksymalny zasięg wersji Boost wynosi nawet 1080 km, a wersji Design 870 km - według deklaracji producenta.
Podstawowa wersja Boost z napędem na przednią oś to wydatek minimum 169 900 zł, a mocniejsza odmiana Design otwiera kwota 209 900 zł. Wszystkie wersje mają w standardzie:
Autem miałem okazję zrobić przejażdżkę wynoszącą ok. 10 kilometrów. To za wcześnie, aby pisać o pierwszych wrażeniach. Na pewno ciekawy był obracany ekran centralny, jak w przypadku innych chińskich marek widać inspiracje, może zapożyczenia z marek europejskich ja m.in. otwory wentylacyjne, które są bardzo podobne do tych stosowanych w Mercedesie klasy S W223. Więcej o aucie będziemy mogli napisać jeśli dostaniemy BYD Seal U DM-i na dłuższy test.