Test: nowa Toyota Auris 1,2 turbo. Rozsądny wybór.

Druga generacja tego modelu w ciągu trzech lat znalazła prawie pół miliona nabywców.
Test: nowa Toyota Auris 1,2 turbo. Rozsądny wybór.
Nowa Toyota Auris 2015 zdj.: Toyota
12.10.2015

Toyota uznała, że nadwozie Aurisa nie wymaga większych interwencji i zmiany wprowadzone podczas liftingu są kosmetyczne. Pojawiły się reflektory LED, zmianie uległy również grill, zderzaki oraz tylne światła. Ta ewolucja dostosowała po prostu ten model Toyoty to obecnych trendów.

Auris to typowy kompakt. Mierzy 4,330 mm wysokości, 1,760 mm szerokości i 1,475 mm wysokości przy rozstawie osi 2,6 m. Oznacza to, że w środku bez problemu zmieści się 5 osób, chociaż tak naprawdę tylko 4 mogą podróżować w miarę komfortowo. Ale cóż-tak to już jest z autami tej wielkości. Z przodu ilość miejsca gwarantuje komfort nawet wysokim osobom. Z tyłu jest niestety trochę gorzej.

Wnętrze to ta część Aurisa, gdzie najłatwiej możemy zauważyć skutki liftingu. Na desce rozdzielczej pojawił się wyświetlacz o przekątnej 4,2 cala a zegary znajdujące się przed kierowcą zyskały całkiem nowy wygląd. Zmieniły się też materiały pojawiające się we wnętrzu. Teraz są o wiele lepszej jakości a plastik nie przeraża już swoją plastikowością. Co ciekawe w aucie jest o wiele ciszej niż w jego poprzednim wcieleniu. To spora zaleta szczególnie podczas dłuższych przejazdów.

 

nowa Toyota Auris 2015 wnętrze zdj.: Toyota

 

Pod maskę nowego Aurisa, którego miałem okazje testować trafił silnik benzynowy 1.2 turbo. 116 KM i 185 Nm w zupełności wystarcza podczas codziennej eksploatacji auta. Wbrew pozorom niewielki silnik dobrze sprawdza się nie tylko w mieście ale również w trasie. Auto jest oszczędne-potrafi zadowolić się 6 litrami benzyny na 100 kilometrów. Szybsza jazda sprawi, że zużycie wzrośnie o 2 litry.

 

Nowa Toyota Aurs 2015 zdj.: Toyota

 

Auris bardzo szybko osiąga maksymalna dozwolona na polskich drogach prędkość i wciąż pozostaje elastyczny. Spora w tym zasługa skrzyni CVT, która zazwyczaj dobrze reaguje na zachowania kierowcy. Ja wciąż nie mogą się przyzwyczaić do brzmienia samochodu wyposażonego w bezstopniową skrzynię biegów, jednak jeżdżącym ze mną pasażerom to nie przeszkadzało.

 

 

 

Auris to solidne auto, które może być ciekawą propozycją gdy myślimy o zakupie kompakta. Jego cena zaczynają się od 59,900 złotych. Egzemplarz wyposażony w silnik 1,2 l Turbo to wydatek minimum 73,900 złotych.

Polecane wideo

Test: nowa Toyota Auris 1,2 turbo. Rozsądny wybór.
Test: nowa Toyota Auris 1,2 turbo. Rozsądny wybór. - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie