Producenci samochodów bardzo często współpracują z producentami rowerów. Oto Pinarello Dogma F8 - wyścigowy rower dla teamu Sky, przy którego projektowaniu uczestniczyli inżynierowie Jaguara. Wprawdzie na "Dogmie" nie ma znaczka Jaguar i trzeba wierzyć piarowskim zapewnieniom że ktoś i coś przy tym majstrował, ale dobra - wierzymy. Podobno wykonano aż 300 prób w tunelu aerodynamicznym i z użyciem komputerowych wizualizacji, żeby stworzyć łańcuchową maszynę marzeń. Efekt? Nowa Dogma F8 jest o - cytuję - 26.1 procent bardziej aerodynamiczna w porównaniu do poprzedniej Dogmy 65.1 (wynik o 6.4 procenta lepszy w pomiarze z kolarzem na siodełku). Tylko sama rama stawia 40 procent mniejsze opory, a przecież optymalizowano wiele podzespołów. Najbardziej spodobała mi się informacja, że aerodynamicy zmienili nawet profil łańcucha...