Od lat producenci zarówno akcesoriów jak i samych maszyn starają się podnieść bezpieczeństwo kierującego i pasażera. Poprzez coraz lżejsze ale i wytrzymalsze kaski, nowe protektory, stosowanie kevlaru w odzieży motocyklowej oraz szereg akcji namawiających do korzystania z pełnej ochrony podnosi się poziom świadomości motocyklistów i ich bezpieczeństwo.
Poduszki powietrzne dedykowane motocyklistom wprowadzało już BMW i Honda (jako pierwsza zastosowała airbag w GoldWingu w 2007 roku). Ducati poszło krok dalej. Po raz pierwszy w dziedzinie bezpieczeństwa motocyklisty zastosowano połączenie motocykla i kurtki. System czujników w dedykowanej Multistrada S Touring D-Air, na bieżąco kontroluje przeciążenia, jakim poddawany jest motocykl a dzięki połączeniu z systemem kurtki, również przeciążenia jakim poddawany jest motocyklista. Sensory znajdują się z przodu i tyłu Multistrady. Jak określają producenci czas reakcji na zdarzenie drogowe to 25 milisekund, kolejne 20 to pełne napełnienie poduszek powietrznych zlokalizowanych w kurtce. Dla porównania, mrugnięcie okiem trwa 400 milisekund… Ochronie poddane są najbardziej narażone na uszkodzenia części ciała a więc, kark, plecy oraz klatka piersiowa. Przewidywana cena kurtki to ok 1400 euro, a Multistrady wyposażonej w system D- Air ok 20 500 euro.