Bezpieczne cofanie z rowerami na haku? Niemcy z Ueblera mówią, że to możliwe.

Uebler X21S DC: pierwszy bagażnik do przewozu 2 rowerów na haku holowniczym auta wyposażony w czujniki parkowania.
Bezpieczne cofanie z rowerami na haku? Niemcy z Ueblera mówią, że to możliwe.
zdjęcie: Uebler
18.06.2016
Rafał Jemielita

Dostałem ciekawą informację prasową. Wiecie, że jestem fanem jazdy na rowerze i że od lat szukam dla siebie alternatywnego rozwiązania transportu dwóch czy trzech "jednośladów na pedały". Na dach rowerów nie pakuję, bo to wymaga ekwilibrystyki i nadludzkiej siły (żartuję, ale tak właśnie jest). Dobrze działają bagażniki, które "zawiesza się" na tylnej klapie – wygodne lecz nie pozbawione wad. Ideałem są platformy, które montuje się na haku. Wprawdzie sam hak to nie jest coś, co w samochodzie podoba mi się najbardziej (moim zdaniem zaburza sylwetkę auta), ale platformę na rowery trzeba przecież gdzieś zamontować. Nie ma wątpliwości, że jest najwygodniejsza. I tu pojawia się kłopot, bo włączenie wtyczki zasilającej światła bagażnika zwykle automatycznie wyłącza samochodowy system czujników cofania. Niezły klops, bo przecież bagażnik wydłuża auto o dobrych kilkadziesiąt centymetrów.

Właśnie dlatego niemiecka firma Uebler wprowadziła do oferty bagażnik eliminujący te niedogodności: X21S DC (Distance Control), wyposażony w unikatowy, innowacyjny system ułatwiający cofanie i parkowanie. X21S DC bazuje na standardowym, całkowicie składanym modelu Uebler X21S i jest wyposażony jest w 2 wysokiej klasy, szerokokątne czujniki wmontowane w podkładkę pod tablicę rejestracyjną oraz odbiornik z wyświetlaczem włączany w gniazdo zapalniczki auta.

zdjęcie: Uebler


Czujniki komunikują się z odbiornikiem przez bezpieczny sygnał radiowy (40Hz), co nie zakłóca komunikacji z autem innych urządzeń takich, jak np. telefon wykorzystujących w tym celu Bluetooth. System jest całkowicie skonfigurowany i uruchamia się automatycznie po włączeniu wstecznego biegu, zaś każda aktywacja uruchamia równoczesną procedurę auto-diagnostyczną.
 

zdjęcie: Uebler

Producent podaje: –Mimo niewielkiej masy własnej, wynoszącej zaledwie 13,5 kg bagażnik pozwala na przewóz rowerów o łącznej masie do 60kg, a każdy z nich może ważyć nawet 30kg. Duża, wynosząca 220 mm odległość między szynami ułatwia transport zwykle szerszych rowerów elektrycznych i istotnie ogranicza ryzyko ich uszkodzenia podczas mocowania i przewozu. Bagażnik mieści rowery o rozstawie osi do 130 cm

Chyba jednak zamontuję hak. Trzeba się przełamać. 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie