Youngtimery: Taunus w wersji... kabrio

Taka mała zagadka...
Youngtimery: Taunus w wersji... kabrio
zdjęcie: klassikauto.pl
01.12.2014
Sławek Jaroszyński

Ford Taunus nigdy nie był przedmiotem szczególnego pożądania fanów motoryzacji. Produkcję tego auta w Europie zakończono w 1982 roku. Przez kolejne dwa lata Taunusy były produkowane jeszcze w Argentynie a do 1994 roku – w Turcji. Jeszcze kilka lat temu dość często spotykało się te Fordy na ulicach. Z reguły w kiepskim stanie, bo Taunusy występowały w roli tanich aut służących do dojazdów do pracy. Ze względu na spory bagażnik wersji kombi, ceniły je też ekipy remontowe, a cena tych aut rzadko przekraczała 3 tys zł. Od dekady zaczęły stopniowo znikać z ogłoszeń. Jakiś czas temu pojawiły się znowu.

zdjęcie: klassikauto.pl

Tym razem w roli rasowych youngtimerów, bo takimi w istocie się stały. Trójbryłowe nadwozie, tylny napęd i trwałe silniki zawsze znajdą amatorów klasycznej motoryzacji. Jednak teraz już nie są tanie graty. Poniżej 10 tys. zł trudno znaleźć egzemplarz w dobrym stanie. Tym większe było nasze zdziwienie, gdy w bardzo rozsądnej cenie pojawił się Taunus w wersji... kabriolet. Szybka "burza mózgów" i... Produkowano oczywiście wersje coupe, kombi i sedan, ale wersje bez dachu to rzadkość. Samochody Forda w Kolonii przebudowywała firma Karl Deutsch, ale samochód ze zdjęć jest chyba od innego tunera karoserii. Niestety, nie wiemy, od którego.

Oferowany egzemplarz pochodzi z 1977 roku i sądząc po cenie pochodzi ze Szwajcarii. Napędza go silnik o pojemności 1,3, samochód ma również ręczną skrzynię biegów. Z zewnątrz wygląda całkiem zgrabnie, a przebudowa wygląda na profesjonalną. Auto ciekawe i w rozsądnej cenie!

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie