Lubicie jeździć nocą?

Nie wiem jak wam, ale nam mrok nie przeszkadza...
Lubicie jeździć nocą?
05.03.2014

Choć polscy kierowcy uważają, że po zmroku jeździ się sprawniej ze względu na mniejszy ruch, duża część z nich nocą czuje się mniej pewnie za kierownicą i stara się unikać takich podróży – tak wynika z badania przeprowadzonego w styczniu 2014 r. na zlecenie firmy OSRAM. 
Jazda w godzinach wieczornych i nocnych zajmuje zwykle mniej czasu, ale przy tym jest bardziej męcząca niż za dnia. Te dwie odpowiedzi wybrało niemal tyle samo badanych (odpowiednio 45 i 40 proc.). Blisko jednej trzeciej ankietowanych nie robi różnicy, czy podróżują w dzień czy w nocy, ale już co piąty kierowca stara się unikać jazdy po zmroku. Co dwudziesty przyznał, że taka sytuacja wywołuje u niego strach. Tu widać też największą dysproporcję między płciami – twierdząco na ostatnie pytanie odpowiedziało czterokrotnie więcej pań niż panów.

 

Młodzi jeżdżą, starzy się boją?

Tak przynajmniej wynika z infografiki od OSRAM. Dlaczego? Dyskomfort w czasie jazdy po zmroku powodują przede wszystkim źle ustawione, oślepiające reflektory innych samochodów (tego zdania jest aż 70 proc. ankietowanych). Ten wynik w dużej mierze pokrywa się z rezultatami badania, przeprowadzonego przez Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie. W listopadzie ub.r. jego specjaliści wyrywkowo sprawdzali ustawienie świateł w samochodach. Tylko 1 proc. z nich miał ustawione prawidłowo oba reflektory. Siedemdziesiąt proc. kierowców uważa także, że głównym problemem podczas jazdy po zmroku są słabo widoczni piesi i rowerzyści. 

 

Jak z tym walczyć?

Spece z OSRAM podpowiadają: najpierw sprawdzić stan reflektorów lub zmienić żarówki na te o podwyższonych parametrach (OSRAM Night Breaker Unlimited). Mają one zasięg większy nawet o 40 m w porównaniu ze standardowymi produktami, co pozwoli zauważyć pieszego czy rowerzystę ok. 1,5 sekundy wcześniej (przy prędkości 90 km/h). 

 

 

 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie