Mazda MX-5: Król powraca

Silnik z przodu, manualna skrzynia biegów i napęd na tylne koła, czyli święta trójca każdego prawdziwego fana motoryzacji. A jeśli dołożymy do tego równania jeszcze dostęp do milionów metrów kwadratowych nieba i przystępną cenę, po drugiej stronie znaku równości zobaczymy nic innego, jak Mazdę MX-5.
Mazda MX-5: Król powraca
Choć stylistycznie MX-5 nie spodoba się każdemu, już z daleka widać podobieństwo do protoplasty. fot. Mazda
06.10.2014
Piotr Stokowski

Wyniki sprzedaży tego modelu mówią same za siebie, w ciągu ostatnich 25 lat Mazda sprzedała niemal milion egzemplarzy małego roadstera na całym świecie, czyniąc z MX-5 japoński bestseller pełną gębą. A teraz jest jego następca.

Na zdjęciach mały roadster wydaje się duży, ale spotkanie twarzą w twarz zrównuje te wrażenie z ziemią. Wysokość to 1235mm. fot. Mazda

Aktywne niebo?

Egzemplarz zaprezentowany w Paryżu został wyposażony w technologię SKYACTIV, w skład której chodzi 1,5-litrowa jednostka napędowa SKYACTIV-G oraz sześciobiegowa skrzynia manualna SKYACTIV-MT. Dzięki odpowiedniemu umiejscowieniu silnika dwumiejscowy roadster może też się pochwalić idealnym rozkładem mas 50:50.

Kabina prosta, ale nie prostacka. Znajdziemy tu wszystko co niezbędne. fot. Mazda

Nowe MX-5, zupełnie nowe technologie

A tych jest sporo, o czym świadczą różnice względem poprzedniej generacji. Samochód jest chudszy od starszej siostry o 100kg, a jego środek ciężkości został umieszczony znacznie niżej. Na listę wyposażenia trafiły również systemy aktywnego bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE oraz MZD Connect, autorskie rozwiązanie Mazdy zapewniające łączność w samochodzie.

 

Więcej szczegółów już niebawem.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie