Audi A7 po liftingu

Audi zaprezentowało odświeżoną wersję modelu A7. Modyfikacji uległy między innymi karoseria i elementy układu napędowego. Wszystkie wprowadzone zmiany mają spowodować, że to niemieckie czterodrzwiowe coupé ma być jeszcze bardziej dynamiczne i bardziej atrakcyjne.
Audi A7 po liftingu
08.10.2014

Audi poświęciło dużo uwagi odmłodzeniu modelu A7 Sportback. Dzięki nowej konfiguracji silników, nowym skrzyniom biegów, nowym reflektorom i światłom tylnym oraz nowym systemom infotainment, to  pięciodrzwiowe coupé jest teraz mocniejsze i bardziej efektywne.

 

Z tyłu kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania są standardem. Foto Audi

Zmiany na zewnątrz, zmiany wewnątrz...

Najistotniejsze zmiany dotyczą pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe, zderzaków, rur wydechowych i reflektorów. Technika LED jest tu teraz standardem. Na życzenie, Audi oferuje reflektory diodowe Matrix LED. W połączeniu z nimi w pojeździe montowane są także przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.

 

Na życzenie, Audi oferuje reflektory diodowe Matrix LED. Foto Audi


Nowe materiały zostały zastosowane także we wnętrzu pojazdu, teraz dostępne są , m.in. listwa dekoracyjna z aluminium i drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona, Paleta barw wykończenia wnętrza jest również nowa. Przednie siedzenia mogą być opcjonalnie wyposażone w wentylację i w funkcję masażu.

 

W odświeżonym Audi A7 Sportback zmodyfikowano także system rozrywki pokładowej. W najbardziej zaawansowanym rozwiązaniu, nawigacji MMI navigation plus z obrotowym regulatorem reagującym równocześnie na nacisk MMI touch, zastosowano najnowszą generację modułowego systemu infotainment. Na szczególną uwagę zasługuje użyty tu procesor graficzny firmy Nvidia – kooperanta Audi. Dzięki touchpadowi, kierowca może swobodnie przewijać listy i powiększać mapy.

 

Deska rozdzielcza emanuje przejrzystością i elegancją. Foto Audi


...a także pod maską.

Na początek, nowe Audi A7 Sportback oferowane jest z jednym z pięciu mocnych i wysoce wydajnych silników: dwóch benzynowych i trzech jednostek diesla. Ich moc sięga od 160 kW (218 KM) do 245 kW (333 KM).


Wiele elementów silnika 3.0 TDI clean diesel 200 kW (272 KM) zaprojektowano na nowo, od podstaw. Producent deklaruje, że w wersji “ultra” o mocy 160 kW (218 KM) z napędem na przednią oś, ta trzylitrowa jednostka V6 zadowala się średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km. Z kolei najbardziej zaawansowany silnik 4.0 TFSI, dostępny jest w dwóch wariantach. W Audi S7 Sportback ma moc 331 kW (450 KM), a w Audi RS 7 Sportback – 412 kW (560 KM). W obu wersjach zastosowano technologię cylinder on demand (COD). 


trzylitrowa jednostka V6 zadowala się średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km. Foto Audi


Jednostka 3.0 TDI biturbo clean diesel o mocy 235 kW (320 KM) współdziała z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic.

 

Nowym podstawowym silnikiem jest jednostka 2.0 TFSI rozwijająca moc 252 KM i osiągająca 370 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 1600 do 4700 obr./min. A7 wyposażony w ten motor przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość 250 km/h. Spala przy tym średnio 6,2 litra benzyny na każde przebyte 100 kilometrów.

 

Wszystkie inne wersje silnikowe współpracują z siedmiostopniową przekładnią S tronic. W wariantach z napędem tylko na przednią oś, ta zastępująca wcześniejszą skrzynię multitronic dwusprzęgłowa przekładnia, jest także przeprojektowana.

 

Polecane wideo

Audi A7 po liftingu
Audi A7 po liftingu - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie