Audi poświęciło dużo uwagi odmłodzeniu modelu A7 Sportback. Dzięki nowej konfiguracji silników, nowym skrzyniom biegów, nowym reflektorom i światłom tylnym oraz nowym systemom infotainment, to pięciodrzwiowe coupé jest teraz mocniejsze i bardziej efektywne.
Najistotniejsze zmiany dotyczą pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe, zderzaków, rur wydechowych i reflektorów. Technika LED jest tu teraz standardem. Na życzenie, Audi oferuje reflektory diodowe Matrix LED. W połączeniu z nimi w pojeździe montowane są także przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania.
Nowe materiały zostały zastosowane także we wnętrzu pojazdu, teraz dostępne są , m.in. listwa dekoracyjna z aluminium i drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona, Paleta barw wykończenia wnętrza jest również nowa. Przednie siedzenia mogą być opcjonalnie wyposażone w wentylację i w funkcję masażu.
W odświeżonym Audi A7 Sportback zmodyfikowano także system rozrywki pokładowej. W najbardziej zaawansowanym rozwiązaniu, nawigacji MMI navigation plus z obrotowym regulatorem reagującym równocześnie na nacisk MMI touch, zastosowano najnowszą generację modułowego systemu infotainment. Na szczególną uwagę zasługuje użyty tu procesor graficzny firmy Nvidia – kooperanta Audi. Dzięki touchpadowi, kierowca może swobodnie przewijać listy i powiększać mapy.
Na początek, nowe Audi A7 Sportback oferowane jest z jednym z pięciu mocnych i wysoce wydajnych silników: dwóch benzynowych i trzech jednostek diesla. Ich moc sięga od 160 kW (218 KM) do 245 kW (333 KM).
Jednostka 3.0 TDI biturbo clean diesel o mocy 235 kW (320 KM) współdziała z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic.
Nowym podstawowym silnikiem jest jednostka 2.0 TFSI rozwijająca moc 252 KM i osiągająca 370 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 1600 do 4700 obr./min. A7 wyposażony w ten motor przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość 250 km/h. Spala przy tym średnio 6,2 litra benzyny na każde przebyte 100 kilometrów.
Wszystkie inne wersje silnikowe współpracują z siedmiostopniową przekładnią S tronic. W wariantach z napędem tylko na przednią oś, ta zastępująca wcześniejszą skrzynię multitronic dwusprzęgłowa przekładnia, jest także przeprojektowana.