Hybryda za pół bańki

Już można składać zamówienia na topowy model Mercedesa w wersji hybrydowej. Ceny S 500 PLUG-IN HYBRID startują od 499000 złotych.
Hybryda za pół bańki
Główną rolę w hybrydowej S klasie gra trzylitrowe V6 biturbo. fot. Mercedes
07.08.2014

Dużo? Owszem, ale w zamian cieszymy się jednym z najbardziej luksusowych aut na naszym rynku, które spala raptem 3 litry benzyny na 100 km. Napęd Mercedesa stanowi widlasta szóstka z dwoma turbosprężarkami o pojemności 3000ccm i mocy 333KM. Wspomaga ją silnik elektryczny o mocy 115KM zasilany z akumulatora litowo-jonowego, który możemy wstępnie naładować z gniazdka elektrycznego. Sumaryczna moc (uwielbiamy sumowanie mocy w hybrydach) wynosi 442KM a moment obrotowy 650Nm! Pozwala to rozpędzić, nie mały przecież samochód do 100kmh w 5,2 sekundy. Oprócz tego przy pełnych akumulatorach będziemy mogli przejechać d0 33km bez używania silnika spalinowego.

 

Za idealny podział ról silników odpowiada automatyczny system zarządzania energią, który nanosi poprawki zależne od stanu naładowania akumulatora, warunków drogowych, czy trasy zaplanowanej przez nawigację. Kierowca może ingerować w system za pomocą wyboru czterech trybów jazdy i trzech programów automatycznej skrzyni biegów. Auto posiada "dotykowy pedał gazu", który informuje kierowcę o załączeniu się jednostki spalinowej, lub sugeruje odpowiednie wciskanie pedału gazu.

 

Standardowo w S 500 PLUG-IN HYBRID montowany jest system wstępnej wentylacji składajcy się z elektrycznego kompresora chłodniczego i elektrycznego ogrzewania. Poprzez aplikację Mercedes Connect Me można zaprogramować temperaturę we wnętrzu wozu przed jego uruchomieniem, a także,  zależnie od wersji wyposażeniowej włączyć zdalnie ogrzewanie foteli, kierownicy, podłokietników (!) oraz wentylację siedzeń.

Polecane wideo

Hybryda za pół bańki
Hybryda za pół bańki - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie