Reklama

Volvo zapowiada produkcję modelu XC90 w Stanach Zjednoczonych

wtorek 03.10.2017
Volvo zapowiada produkcję modelu XC90 w Stanach Zjednoczonych Fot. Volvo

Firma Volvo ogłosiła, że od 2021 roku produkcja modelu XC90 zostanie przeniesiona do nowej fabryki w Charleston w Karolinie Południowej. To oznacza zwiększenie planowanego zatrudnienia z 2100 do 4000 etatów oraz zwiększenie nakładów inwestycyjnych, które wyniosą 1,1 mld dolarów.

Nowa inwestycja będzie nie tylko fabryką. Poza przeniesieniem produkcji XC90, w Charleston powstanie nowe centrum biurowe dla ponad 300 pracowników z działów badawczo-rozwojowych, zakupów, jakości oraz Południowego Regionalnego Zespołu Sprzedaży Volvo. Utworzone zostanie prawie 1900 dodatkowych miejsc pracy, co oznacza, że liczba pracowników zostanie zwiększona niemal dwukrotnie wobec pierwotnych planów. Pierwszym produkowanym samochodem w fabryce w Karolinie Południowej będzie następna generacja modelu S60, która ruszy jesienią 2018 roku. Auta będą przeznaczone nie tylko na rynek USA, ale także do innych krajów.

Informacja o planach wybudowania pierwszej fabryki Volvo w Stanach Zjednoczonych w okolicach miasta Charleston w Południowej Karolinie została ogłoszona w maju 2015 roku. Decyzję o wyborze Karoliny Południowej podjęto ze względu na dobrą infrastrukturę transportową, w tym bliskość międzynarodowych portów. Ten region jest atrakcyjnym środowiskiem inwestycyjnym zwłaszcza dla sektora zaawansowanych technologii, a także oferuje dostęp do dobrze wyszkolonej kadry pracowniczej.

Obecnie USA stanowi największy rynek dla XC90, więc przeniesienie produkcji do Karoliny Południowej jest uzasadnionym rozwiązaniem. Podyktowane zostało one również realizacją globalnej strategii produkcyjnej buduj tam, gdzie sprzedajesz. Volvo dysponuje ponadto dwiema fabrykami w Europie oraz w Chinach. W budowie jest trzeci chiński zakład.

Źródło/Foto: Mat. prasowe

Reklama

Polecane wideo

Podobne artykuły

Zobacz również

Polecamy

Komentarze

Dodaj komentarz
Reklama

Najnowsze

Musisz przeczytać

Reklama