III generacja
Obecny X-Trail, to już trzecia generacja tego SUV-a. Auto zbudowane na wspólnej z Renault płycie podłogowej zaprezentowano na targach we Frankfurcie jesienią ubiegłego roku, my musieliśmy odczekać kolejne kilka miesięcy. Nissan chwali się nowoczesnymi rozwiązaniami w tym wozie i faktycznie, nawet w podstawowej wersji znajdziemy w nim sporo ciekawych udogodnień. Możemy wybierać spośród trzech wersji wyposażeniowych: Visia, Acenta i Tekna, zależnie od nich, znajdziemy w quasi-terenówce Nissana takie wypasy jak: system aktywnej kontroli zawieszenia, reflektory wykonane w technologii diodowej LED, system kamera 360st. czy bogaty pakiet bezpieczeństwa z kontrolą zmęczenia kierowcy włącznie. Reszta dodatków, to teraz tak naprawdę standard w tej klasie.
Na razie tylko diesel
Początkowo dostępny będzie jedynie silnik wysokoprężny dCi 130 oraz do wyboru napęd 2WD lub 4WD (ALL MODE 4x4i). Do wersji z pędzoną jedną osią, będzie można zamówić automatyczną skrzynię Xtronic. Turbodoładowany benzyniak 1,6 DIG-T o mocy ponad 160KM dołączy do oferty dopiero w przyszłym roku. Podstawowa wersja (Visia dCi, 2WD i z manualną skrzynią) ma kosztować 114900 PLN. Jak będzie się sprzedawać? Zobaczymy, konkurencja w tym segmencie jest mocna.