6 marca rozpoczęło się drążenie ponad 2-kilometrowego tunelu pod górą Mały Luboń, na odcinku budowanej drogi ekspresowej S7 pomiędzy Naprawą a Skomielną Białą. Ze względów technologicznych i bezpieczeństwa wykonywanych robót dopuszczone są prace w ruchu ciągłym, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
Sprawdź też: Warszawska obwodnica zostanie domknięta
Dwukomorowy tunel będzie miał długość 2,06 km i będzie stanowił część odcinka trasy S7 pomiędzy Lubniem i Chabówką. Dwukomorowy oznacza, że tak naprawdę powstaną dwa równoległe tunele i w każdym z nich będzie się odbywał ruch tylko w jednym kierunku czyli wydrążyć trzeba ponad 4 km otworów w górze Mały Luboń. Obydwie nitki tunelu będą wyposażone w wentylację oraz wszystkie niezbędne dla bezpieczeństwa ruchu urządzenia, włącznie z wyjściami awaryjnymi.
Zakończenie drążenia tunelu planowane jest pod koniec 2019 r.