Zupełnie nowy samochód, homologowany przez organ zarządzający - FIA, weźmie udział w wyścigach w USA i Japonii, a także w kilku wybranych w Europie. W USA dwa Lexusy RC F GT3 zespołu 3GT Racing Team będą konkurować w klasie GTD w IMSA WeatherTech Sportscar Championship Series. W Japonii natomiast dwa samochody RC F klasy GT300 wystartują w wyścigach serii Super GT z zespołem LM. W Europie Farnbacher Racing i Emil Frey Racing, dwa zespoły, które konkurowały w ubiegłym roku w serii VLN Endurance na modelach Lexus RC F GT3 w kategorii pojazdów prototypowych, będą kontynuować prace rozwojowe w tym sezonie w wybranych zawodach serii GT Open, dążąc do lepszych wyników w wyścigach GT3 w Europie w przyszłości.
Sprawdź też: Aktywny mechanizm różnicowy - co to jest i jak to działa?
W ubiegłym roku, Lexus, jako pierwszy producent samochodów z Azji, wygrał wyścig Endurance Championship VLN na Nurburgring Nordschleife, z prototypem RC F GT3, potwierdzając swoją dominację w wyścigu VLN9 dniu 8 października.
Lexus osiągnął również doskonałe wyniki w ubiegłym roku z RC F GT500. To nieco inny samochód wyścigowy zbudowany na bazie RC F. Model 2016 RC F GT500 zdominował wyścigi serii Super GT w Japonii w ubiegłym roku. Z zespołem Sard i kierowcami Heikki Kovalainenem i Kohei Hirate zdobył tytuły mistrzowskie zespołu i kierowców w kategorii GT500.
Wyczynowy Lexus RC F GT3 zostanie publicznie zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie.
Specyfikacja Lexusa RC F GT3
Silnik: 5,4 l V8 (500+ KM)
Skrzynia biegów: wyścigowa 6-stopniowa, sekwencyjna
Rozstaw osi: 2730 mm
Długość całkowita: 4845 mm
Całkowita szerokość: 2030 mm
Całkowita wysokość: 1270 mm
Masa własna: 1300 kg