Lexus zarejestrował w europejskim urzędzie patentowym znak towarowy "LC F", co ostatecznie dowodzi zamiaru wprowadzenia do oferty wyczynowej wersji flagowego coupe Lexus LC 500.
Wniosek o rejestrację nazwy „LC F” złożono 3 lutego. Uzupełnienie gamy modeli o wersję wyczynową będzie naturalną konsekwencją strategii japońskiego producenta samochodów luksusowych, który dba również o klientów ze sportową żyłką. Obecnie w ofercie firmy znajdują się dwa modele, które dostępne są w wersji F – GS i RC. Oba mają pod swoimi maskami wolnossący 477-konny silnik V8 i napęd na tylną oś.
Sprawdź też: Pijana 19-latka rozbiła Lexusa - nie miała uprawnień do kierowania [WIDEO]
Nowe coupe Lexusa w bardziej cywilizowanych wariantach trafi do klientów wiosną tego roku. Hybrydowy Lexus LC 500h będzie dostępny z nową jednostką Multi Stage Hybrid System, składającą się motoru V6 o pojemności 3.5 litra i dwóch silników elektrycznych. Lexusa LC 500 napędza wolnossący silnik V8 o mocy 477 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm, połączony z 10-biegową przekładnią automatyczną. Dzięki temu auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 s.
Wciąż nie wiadomo jaki silnik trafi do Lexusa LC F, skoro widlastą ósemkę, znaną z GS F i RC F, zastosowano już w standardowej wersji LC 500? Plotki głoszą, że może to być motor V8 twin-turbo generujący około 600 KM.