Bentayga jest jednym z najbardziej przełomowych modeli brytyjskiego producenta samochodów luksusowych. To pierwszy SUV w historii marki, a teraz także pierwsze auto przedsiębiorstwa z Crewe z turbodieslem pod maską. Pytanie brzmi, po co Brytyjczycy zdecydowali się na wsadzenie "ropniaka" do luksusowego pojazdu?
Jednostka napędowa została zapożyczona z Audi SQ7, a to oznacza, że motor V8 ma pojemność 4 litrów i jest wyposażony w trzy turbosprężarki (warto zaznaczyć, że jedna z nich jest elektryczna). Silnik generuje 435 KM i 900 Nm, dzięki czemu SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4.8 s, a jego prędkość maksymalna to ograniczone elektronicznie 250 km/h (po zdjęciu ogranicznika prędkość rośnie do 270 km/h). Dodam, że Bentley Bentayga waży aż 2390 kg.
Sprawdź też: Bentley Mulsanne Sinjari: luksus po arabsku
Bentley Bentayga Diesel trafi do sprzedaży w przyszłym roku, a ceny SUV-a będą startować od 135 800 funtów, czyli około 680 tys. zł.