Zbudowany na płycie podłogowej Fiata 500X Jeep Renegade jest najmniejszym autem w historii amerykańskiej marki i jednocześnie pierwszym produkowanym poza macierzystym kontynentem. Dziwiliśmy się, kto kupi włoskie auto ubrane w stylistykę legendarnej terenówki. Tymczasem po Renegade sięgnęła dosyć pokaźna grupa klientów. Po europejskich drogach jeździ już prawie 55 tysięcy tych aut (50% całkowitej sprzedaży marki), a to pomogło wywindować Jeepa na drugie miejsce pod względem sprzedaży w grupie Fiata. Kolejny rekord, to 1000 sztuk jednego modelu sprzedanego przez Jeepa w Polsce, nad Wisłą nowych właścicieli znalazło już 1051 Renegade'ów.
Mimo niewielkich rozmiarów, „renegat” czerpie pełnymi garściami ze stylistyki większych braci. Producent zapewnia również o funkcjonalnym wnętrzu wykończonym materiałami wysokiej jakości. Do napędu użyto fiatowskich silników benzynowych i wysokoprężnych o mocy od 110 do 170KM. Nowością jest zastosowanie po raz pierwszy w tej klasie 9 biegowej automatycznej skrzyni biegów. Oczywiście to nadal Jeep, więc mamy dostępne dwa zaawansowane systemu napędu wszystkich kół „Jeep Active Drive" i „Jeep Active Drive Low”, które mają zapewnić legendarną „dzielność terenową”.
O nasze bezpieczeństwo zadba ponad 60 dostępnych na życzenie lub standardowo funkcji bezpieczeństwa, w tym m.in. 6 standardowych poduszek powietrznych, ESC z elektronicznym systemem przeciwdziałania dachowaniu pojazdu (ERM), tylna kamera ParkView, system ostrzegania przed kolizją czołową, system adaptacyjnej kontroli prędkości czy system ostrzegania przed niespodziewaną zmianą pasa ruchu.