Nadchodzi V generacja Astry kombi

Frankfurt już tuż tuż, a my otrzymujemy co chwila kolejne doniesienia o istotnych premierach jakie będą miały tam miejsce - właśnie poznaliśmy szczegóły premiery Opla Astry K z nadwoziem kombi.
Nadchodzi V generacja Astry kombi
Zdjęcie: Materiały Prasowe
15.09.2015
Matys Mularczyk

Od kilku miesięcy wiadomo, że we Frankfurcie zadebiutuje najnowsza, piąta już generacja Astry. Teraz dowiedzieliśmy się, że równolegle z premierą najbardziej popularnego wariantu nadwozia, czyli hatchback'a, zadebiutuje wersja rodzinno - towarowa Sports Tourer. Co o nim wiemy?

Zdjęcie: Materiały Prasowe

Nadwozie:

Stylistyka Opli w ostatnich latach uległa znacznej poprawie. Na przykładzie Astry widzimy, że od kilku generacji Opel radzi sobie z tym tematem coraz lepiej i nie jest inaczej w tym przypadku. Odnoszę co prawda wrażenie, że Niemcy jakby umyślnie tonowali linie nadwozia nowej Astry, ale na pewno nie można jej odmówić urody. Projektanci chyba doszli do słusznego wniosku, że nie ma co przesadzać, bo głównymi użytkownikami Astry są zwyczajni ludzie poszukujący auta ładnego, ale także praktycznego i niekoniecznie ekstrawaganckiego. Rewolucji w stosunku do IV generacji na pierwszy rzut oka zatem nie zobaczymy. Znajdziemy ją jednak na papierze - nadwozie pozostało niezmienione pod kątem wymiarów zewnętrznych (4702/1871/1499 mm - dokładnie identyczne jak u poprzednika), ale dzięki zastosowaniu dużej liczby lekkich materiałów jego masa spadła (w zależności od wersji) od 130 do 200 kg, a to prawdziwa przepaść! Odczujemy to zapewne w prowadzeniu, ale także osiągach i spalaniu. Do tego "spuchło" wnętrze pojazdu - będzie więcej miejsca nad głowami i na nogi pasażerów tylnej kanapy. Jak dla mnie bomba.

Zdjęcie: Materiały Prasowe

Gadżety/technologie:

Idąc z duchem czasu także Opel postanowił skomunikować swojego kompakta z internetem, za dopłatą będziemy więc mieli do dyspozycji IntelliLink i bez problemu połączymy się z Android Auto czy Apple CarPlay. Do dyspozycji otrzymamy także system interakcji z kierowcą OnStar, adaptacyjne reflektory LED pozwalające jeździć poza obszarem zabudowanym na światłach drogowych bez oślepiania innych kierowców oraz fotele z certyfikatem AGR (akcji na rzecz zdrowych pleców) z opcją masażu. Będzie się zatem czym bawić.

Zdjęcie: Materiały Prasowe

Silniki: 

Tu zapewne tradycyjnie otrzymamy spory wybór, niemniej jednak Opel odchodzi zupełnie od sprawdzonych, ale lekko przestarzałych technologii i zaoferuje nam tylko jednostki najnowszej generacji o pojemnościach od 1 do 1,6 litra i mocach od 95 do 200 KM. Ich spalanie ma być mniejsze, osiągi lepsze a praca bardziej kulturalna. Jak będzie - zobaczymy.

 

Dla mnie najważniejszą rzeczą w przypadku Astry jest to, że bardzo mocno wspomaga ona nasz rodzimy rynek pracy i podobnie jak w przypadku poprzedniczek, także najnowszy model produkowany będzie w Gliwicach. Nie znamy jeszcze cen nowego modelu, ale zapewne ujrzą one niebawem światło dzienne, bo Niemcy będą mogli składać zamówienia na te auta już od 10 października.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie