Na polski rynek wchodzi zmodernizowane Mitsubishi ASX. Najważniejszą nowością jest silnik diesla 1,6 DiD o mocy 114 KM i momencie obrotowym 270 Nm, który zastąpi dotychczasową jednostkę wysokoprężną. Nowy diesel ma być też oszczędniejszy od poprzednika. Spalanie na poziomie 4,2-5,6 l/100 km brzmi zachęcająco. Ma być także bardziej elastyczny, dzięki szerszemu zakresowi maksymalnego momentu obrotowego. Wydłużono też przebieg między wymianami oleju silnikowego z 15 do 20 tys. km. Nowego diesla możemy zamówić w wersji z napędem na jedną lub obie osie.
W nowej odsłonie modelu znacznie rozszerzono paletę dostępnego wyposażenia. W zależności od wersji, nowy ASX zyskał kolorowy wyświetlacz, czujniki parkowania wraz kamerą cofania i tempomat sterowany z kierownicy. W ofercie pojawiły się także reflektory ksenonowe (wyposażone w czujnik zmierzchu) dzienne światła LED, wycieraczki z czujnikiem deszczu czy samoprzyciemniające się lusterko wsteczne.
W "dieslowskiej" wersji, za przeniesienie napędu będzie odpowiadać 6-stopniowa manualna skrzynia biegów. Nowy diesel rozpędzi ASX-a do "setki" w ciągu niespełna 11,5 sekundy. Maksymalna prędkość Mitsubishi wynosi 180 km/h. Mitsubishi ASX 2015 z nowym dieslem 1,6 DiD i manualną 6-biegową skrzynią jest dostępny w wersji Invite wraz z systemem Auto Stop & Go. Do wyboru są wersje z napędem na jedną oś (cena od 92 990 zł) lub dwie osie (cena od 102 990 zł) Zapowiedzi producenta brzmią interesująco. Ciekawi jesteśmy jak nowy diesel wypadnie podczas testów.