Na genewskim salonie Renault zaprezentuje swojego nowego crossovera. Nowy Renault Kadjar to kolejna propozycja koncernu po modelach Koleos i Captur. Tym razem Francuzi celują w segment C. Kadjar, w porównaniu do Captura wydaje się trochę mniejszy. Jego wymiary (4,45 m długości i 1,84 szerokości) sprawią, że to zgrabne auto powinno sprawdzić się w mieście.
Kadjar powinien sobie dać sobie radę również poza utwardzonymi drogami. Opcjonalnie crossover może być wyposażony w napęd 4x4. Producent obiecuje, że Kadjar poradzi sobie nawet w terenie. Jeśli weźmiemy pod uwagę potężne koła (690 mm średnicy) i kąt natarcia (18 °) i zejścia (25 ° ) to jazda w trudniejszych warunkach może być interesująca. Klienci będą mieli też do wyboru sporą gamę silników. Wszystkie silniki mają spełniać wysokie normy emisji spalin.
Kadjar będzie też pierwszym modelem Renault produkowanym w Chinach. Koncern Renault powołał spółkę z chińskim partnerem - DRAC (Dongfeng Renault Automotive Company) W chińskim mieście Wuhan zbudowano nową fabrykę, gdzie docelowo ma powstawać ponad 150 tysięcy samochodów Renault rocznie. Taka inwestycja nie dziwi jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że w chińskim rynku motoryzacyjnym, auta typu crossover mają ponad 26 procentowy udział.
Jednak to Europa będzie pierwszym rynkiem, na którym zadebiutuje Kadjar. Kolejnymi rynkami będą kraje basenu Morza Śródziemnego i liczne kraje afrykańskie. Jeśli nowy Renault Kadjar spełni oczekiwania, to jego zgrabną sylwetkę będziemy często oglądać na kilku kontynentach.