Nową Alfę Romeo 4C Spider publiczność ujrzała kilka dnie temu w Detroit (USA) podczas „North American International Auto Show 2015" Alfa 4C Spider to powrót firmy do swoich korzeni. Dwumiejscowy kabriolet z centralnie umieszczonym silnikiem to recepta na auto, które daje maksymalną satysfakcję za jazdy. Włoscy konstruktorzy wykorzystali ją w 101 procentach. Drapieżna, zwarta sylwetka maszyny spodoba się każdemu fanowi szybkich aut. "Sercem" nowej Alfy jest turbodoładowana czterocylindrowa jednostka o pojemność 1,75 litra Blok silnika wykonany z aluminium, to nie wszystkie nowinki techniczne jakie zastosowano w tej jednostce. Aby podnieść osiągi i zmniejszyć emisję spalin i zużycie oleju, przeprojektowano kanały ssące w głowicy. Tuleje cylindrów wykonano ze specjalnego, cieńszego żeliwa.
Za swobodny "oddech" Alfy odpowiada podwójny wydech, wyposażony w podwójny wariator faz rozrządu VVT. Układ wydechowy opracowała renomowana firma Akrapovic, dobrze znana miłośnikom wyścigów motocyklowych. Dzięki tym rozwiązaniom, konstruktorom udało się osiągnąć imponujący wynik - 136 KM uzyskane jednego litra pojemności silnika. Duży wpływ na parametry silnika ma również turbosprężarka nowej generacji. Wyposażona w kolektor wydechowy z konwerterem impulsów, który optymalizuje wykorzystanie fal ciśnienia do zwiększenia momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika. 80 procent maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 350 Nm jest już dostępne przy zaledwie 1700 obr./min. Zwiększono również skuteczność spalania i prędkość turbiny. Udało się też wyeliminować tzw. "turbo dziurę"
Napęd na koła kabrioletu przekazuje skrzynia biegów Alfa TCT (z podwójnym suchym sprzęgłem) obsługiwana za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą. Skalibrowana specjalnie dla Alfy 4C Spider, skrzynia sterowana jest w trybie sekwencyjnym, przełącza biegi w czasie 130 tysięcznych sekundy. Kierowca Alfy oprócz trzech trybów pracy skrzyni - Dynamic, Natural lub All weather, może także skorzystać z trybu automatycznego. Nadwozie Alfy Romeo 4C Spider wykonano w całości z włókien węglowych. Pomimo swojej niewielkiej wagi (107 kg) konstrukcja jest trzykrotnie bardziej wytrzymała i siedem razy lżejsza niż stal. Sztywne jednobryłowe nadwozie zapewnia świetną charakterystykę prowadzenia. Podczas projektowania nowej Alfy 4C Spider korzystano z największych osiągnięć techniczno- przemysłowych marek Alfa Romeo i Maserati. Wygląd zewnętrzny Alfy Romeo 4C Spider już na pierwszy rzut oka budzi respekt i pożądanie. Maksymalna prędkość jaką osiąga Spider, wynosząca 257,5 km/h i przyspieszenie w 4,1 sekundy od 0 do "setki" sprawia, że my również z niecierpliwością czekamy aby zasiąść za kierownicą tej niesamowitej Alfy. Może się kiedyś uda?