Reklama

Motocyklowe nowości 2015. Część I: Kawasaki

środa 21.01.2015
Motocyklowe nowości 2015. Część I: Kawasaki Kawasaki H2R | materiały prasowe

Najbliższe 12 miesięcy zapowiada się interesująco. Na pewno na rynku motocykli. Producenci szykują premiery i gruntowne liftingi właściwie w każdym z segmentów rynku. Moje zestawienie rozpocznę od przeglądu oferty Kawasaki i maszyny której zapowiedź rozbudza wyobraźnię motocyklistów od paru miesięcy.

Kawasaki H2R i H2

Kawasaki lubi pójść na całość podczas konstruowania swoich motocykli. Dziadek modelu H2R, KR750 (który początkowo nosił nazwę H2R) był potężnym 3 cylindrowym, 115 konnym dwusuwem o pojemności 750 cm3. Podczas wyścigu TT na wyspie Man pojechał z prędkością 307km/h, a w 1976 roku wygrał (prawie) Formułę 750.

Wersja na 2015 rok ma w sobie nutkę szaleństwa. Motocykl waży 216 kg, wyposażono go w silnik rzędowy, 4 cylindrowy, chłodzony cieczą, o pojemność 998 cm3. Mamy wtrysk paliwa z 4 wtryskiwaczami i 16 zaworową głowicę o dwóch wałkach rozrządu. No i był bym zapomniał. Jest też kompresor który połączony z ww. jednostką tworzy tandem generujący 310 koni mechanicznych! Dołóżmy do tego system doładowania dynamicznego RAM Air, a uzyskamy 326 KM!!! Brzmi jak bajka? Trochę tak jest, drogowa wersja H2 ma moc ograniczoną do 200 koni mechanicznych (210 z RAM Air), a moment obrotowy to „tylko” 133 Nm zamiast 165 Nm w H2R.

Design jest kanciasty i ostry tak że można by się o niego skaleczyć. Dyfuzory na owiewce przywodzą na myśl myśliwce, a oznaczenie River Mark – daje znać że mamy do czynienia z modelem o historycznym znaczeniu.

 


Kawasaki H2R | materiały prasowe

Kawasaki przygotowało jednak więcej nowości.

 

Modele Z300 i Z250SL oraz Ninja 250 SL. Są to 3 lekkie motocykle szosowe. 

 

Z300 to bazujący na ramie Ninja 300 naked, zaprojektowany z myślą o jeździe miejskiej. Wyposażony w piecyk o pojemności 296 cm3 i mocy 39 km (przy 11000 obr./min.) dostarczy frajdy nie tylko początkującym motocyklistom. Waży 168 kg i opcjonalnie może być wyposażony w ABS. Niezłą propozycja dla kierowców z kat. A2.

 

Kawasaki Z 300 | materiały prasowe

Młodsze rodzeństwo, czyli bliźniaki Z 250 SL i Ninja 250 SL to lżejsze maszyny, legitymujące się mocą 28 KM (przy 9700 obr./min.). Te same koła, skrzynia biegów, rama kratownicowa, zawieszenie. Obydwa motocykle wyposażono w tarcze hamulcowe na obu osiach oraz możliwość dokupienia systemu ABS. Trudno mi znaleźć różnice w specyfikacji obydwu maszyn. Z'ka poprzez zdjęcie owiewek stała się lżejsza o 3 kg od swojej siostry i waży 148 kg. Ninja jest o 1,5 cm węższa. W specyfikacji Ninja 250 SL jest wzmianka o ramie wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości, czego nie ma przy Z 250 SL. Różni je jeszcze wysokość siedziska, 785 mm w Z'tce i 780 w Ninja.

 


Kawasaki Z 250SL | materiały prasowe

Kawasaki Ninja 250SL | materiały prasowe

 

GTR 1400. Otrzymał unowocześniony silnik, zmienione siedziska, owiewkę z dyfuzorem oraz system kontroli trakcji KTRC. Do tego możliwość zmiany trybów pracy silnika, czujniki ciśnienia w kołach, oraz przyzwoity komputer pokładowy. Król szos powraca? Jego wygląd cały czas mnie nie przekonuje. Czy wynagradza to na szosie? Dowiemy się już niedługo.

 


Kawasaki GTR 1400 | materiały prasowe

Producent wprowadzi też nowego Vulcan'a. Model S napędzać będzie dobrze znany z modeli ER6 oraz Versys, 2 cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 649 cm3. Został on dostosowany do potrzeb miejskiego cruisera. Ma reagować płynnie i spokojnie na niskich obrotach co pozwoli poczuć się pewniej świeżo upieczonym kierowcom. Kawasaki obiecuję że motocykl będzie oferował łatwość prowadzenia, możliwość dostosowania motocykla do potrzeb różnych jeźdźców np. poprzez przestawianie położenia podnóżków oraz kusić przystępną ceną.
Jako były posiadacz Vulcana 800, mogę powiedzieć że gdyby nie charakter i dźwięk V2 to były by to potwornie nudny motocykl. Czy nowy model będzie miał w sobie to „coś”?

 

Kawasaki Vulcan S| materiały prasowe

 

W klasie motocross firma odświeżyła całą gamę modeli KX. KX 65 to najmniejszy motocykl stworzony z myślą o najmłodszych użytkownikach jednośladów. Nie jest to jednak motorynka. Maszyna ta przygotowana jest według specyfikacji wyścigowej, w pełni gotowa do zawodów.
Tak samo wyższe modele KX 85, KX 250 F aż do KX 450 F to pełny zestaw crossówek gotowych na wszystko.

 


Kawasaki KX 65 | materiały prasowe
Kawasaki KX 450F | materiały prasowe


W klasie adventure pojawią się odświeżone modele Versys 1000 i 650 oraz KLX 150L

Versys 1000 oraz 650 przeszły face lifting, jednak nie skończono tylko na upiększaniu. Do 1000 dodano trójstopniową kontrole trakcji KTRC, możliwość zmian map wtrysków z kierownicy, a silnik znany z Z1000 wysłany został na kurs dobrych manier. Zmniejszono moc maksymalną co pozwoliło poprawić jego elastyczność. 650'tka dostała nowe zegary, większy bak paliwa, wyższą szybę oraz nowy system ABS. Wzmocniona rama pozwoli na zabranie większej ilości bagażu, natomiast zmiany w silniku poprawiły „dół” oraz ekonomiczność jednostki napędowej.

 

Kawasaki Versys 1000 | materiały prasowe
Kawasaki Versys 650 | materiały prasowe

 

KLX 150L – to lekkie enduro na dużych kołach pozwoli na podróżowanie zarówno asfaltem jak i na przełaj. 7 litrowy zbiornik zapewnia dostateczny zapas paliwa aby udać się na długa wycieczkę, a prosty silnik o pojemności 144 cm3 nie powinien sprawiać kłopotów. Zarówno w prowadzeniu jak i serwisie. Kawasaki oferuje hamulce tarczowe, przyzwoity skok zawieszenia i elektryczny rozrusznik. Nie najgorzej jak na jeden z najtańszych motocykli w ofercie.

 

Kawasaki KLX 150L | materiały prasowe

Marek Setniewski

Reklama

Polecane wideo

Podobne artykuły

Zobacz również

Polecamy

Komentarze

Dodaj komentarz
Reklama

Najnowsze

Musisz przeczytać

Reklama