Ducati Scrambler: Polska premiera

Wyścigi motocrossowe wyewoluowały ponad 100 lat temu w UK. Wtedy narodziła się „sześciodniówka” (Scottish Six Days Trial), a rajdy terenowe nazywano „Scrambles”.
Ducati Scrambler: Polska premiera
15.01.2015
Marek Setniewski
Brały w nich udział maszyny szosowe, przerabiane tak aby radziły sobie w terenie. W latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku sport był już popularny na całym globie, zorganizowano pierwsze Mistrzostwa Świata, a formuła rajdów zaraziła amerykanów.

Pierwszy Ducati Scrambler powstał właśnie w USA dzięki Michaelowi Berlinerowi, w 1962 roku. Wykorzystano sprawdzony przepis. Zmodyfikowano szosowy model Diana – singiel o pojemności 250ccm. Eksperyment okazał się udany i Scramblery produkowano do 1974 w najróżniejszych pojemnościach, od 125 do 450 ccm.
 

Scottish six days trial

Nowy Scrambler Ducati zna swoje korzenie. Linia, malowanie, logo – jest retro i nawiązuję do prekursora. Do wyboru są 4 wersje: Icon, Classic, Full Throttle i Urban Enduro. Każda z nich to solidny pakiety tuningowy, błotniki, osłony, felgi, układ wydechowy... Uzupełnijmy to o obszerną listę wyposażenia dodatkowego a personalizacjom nie będzie końca. Ducati na tym nie poprzestało. Scrambler to nie tylko nowy model, a cała gama akcesoriów, ubrań, gadżetów zarówno dla motocykla jak i jeźdźca.
 
Ducati Scrambler w wersji Urban Enduro. Zdjęcie Materiały prasowe


Promocja nowego modelu kierowana jest tak aby przyciągnąć ludzi szukających motocykla który pozwoli im wyrazić siebie. Przynajmniej tak to przedstawia Ducati. Plotka niesie że jest to produkt wymierzony w hipsterów i jeśli mam być szczery, wszystko na to wskazuje. Niekończąca się lista akcesoriów, promowanie jako styl życia, spot reklamowy z bosymi ludźmi w orzeszkach, a na dokładkę polska premiera odbyła się w kawiarni. Z drugiej strony czy chęć oderwania się od „mainstreamu” to coś złego?

 

Warszawska kawiarnia MiTo przez tydzień gościła w swojej witrynie Scramblera. Oficjalna prezentacja modelu prowadzona była przez Bartosza Mienika, dziennikarza o którym w kontekście motocykli – nigdy nie słyszałem. Przekazał on zgromadzonym gościom swoje wrażenia z wycieczki do Palm Springs gdzie miejsce miała światowa premiera modelu.
 
Ducati Scrambler w galerii MiTo. Zdjęcie Materiały prasowe

Niestety motocykl wrócił do Włoch, a na polski testowy egzemplarz jeszcze chwilę musimy poczekać. Jednak pozwólcie mi zreferować opinię kolegów zza oceanu, którzy model ten już ujeżdżali.
 

Scrambler jest zwinnym, lekkim motocyklem, który powinien zadowolić zarówno początkujących jak i doświadczonych kierowców. Silnik pochodzący z modelu 796 Monster, jest elastyczny ale trochę nerwowo reaguję na ruchy prawego nadgarstka. Skrzynia jest precyzyjna, a poprawione sprzęgło pracuje lekko i cicho (nie uwierzę dopóki nie zobaczę...). Zawieszenie jest sztywne, a motocykl lubi szybkie zmiany kierunków jazdy. Na pochwałę zasługują zaprojektowane przez Pirelli specjalnie na potrzeby tego modelu opony, radzą sobie i na asfalcie i poza nim.
 
Ducati Scramler i jego zgrabny tył. Zdjęcie materiały prasowe
 
Mam nadzieję że Ducati szybko umożliwi nam osobisty kontakt ze Scramblerem. Motocykl stylistycznie budzi kontrowersje nie wpisując się w żaden z głównych popularnych nurtów, a ocena pierwszych jeźdźców jest bardzo intrygująca.

Polecane wideo

Ducati Scrambler: Polska premiera
Ducati Scrambler: Polska premiera - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie