Nadjeżdża nowy Nissan X-Trail

Nissan prezentuje nowe modele lub je odmładza-tak jest w przypadku X-Traila. Podczas krótkiej przejażdżki sprawdziliśmy czy dużo się w nim zmieniło.
Nadjeżdża nowy Nissan X-Trail
Nowy Nissan X-Trail Zdj.: Nissan
24.09.2014
Michał Trocki

Pierwszy X-Trail trafił na rynek w 2001 roku teraz prezentowana jest 3 generacja tego samochodu. Dotychczas, przez 13 alt,  na całym świecie nabywców znalazło aż 1,7 mln. sztuk tego SUVa. Do Polski trafiło prawie 7 000 tych samochodów. Prezentując nową wersję uterenowionego modelu Nissan liczy na sprzedaż wynoszącą pół miliona sztuk rocznie. Ambitnie. Przejdźmy jednak do samochodu.

 

X-Trail w chwili debiutu dostępny będzie tylko ze 130 konnym dieslem o pojemności 1.6-w różnych kombinacjach napędu na przód lub obydwie osie i skrzyń automatycznych i manualnych. W 2015 roku do salonów trafi X-Trail wyposażony w silnik benzynowy o mocy 163 KM.

 

Sam samochód zmienił się. Wygląda jak Pulsar (czyli fajnie) jest tylko  trochę wyższy. Charakterystyczne dla nowych modeli Nissana chromowane „V” na atrapie chłodnicy płynnie przechodzi w przetłoczenia karoserii, które sprawiają że X-Trail wygląda bardzo dynamicznie. Wnętrze również dopracowano. Ten samochód to już mniej terenówka, a bardziej wyższej klasy kompakt na dużych kołach. Słowo kompakt może sugerować ograniczoną ilość miejsca wewnątrz. Wręcz przeciwnie-SUV Nissana występuje w wersji 5 i 7 osobowej. Ta pierwsza gwarantuje komfort wszystkim. Druga pozwala na przewiezienie dwóch dodatkowych pasażerów raczej na krótkim dystansie. Zamontowane w bagażniku fotele są bowiem bardzo niewygodne. Zresztą gdy się ich pozbędziemy (bo kto wozi ludzi w bagażniku?) będziemy mogli w pełni wykorzystać funkcjonalność bagażnika, który w X-Trailu możemy dzielić w pionie i poziomie praktycznie dowolnie.

 

Jazda SUVem Nissana daje tyle frajdy ile jazda każdym samochodem z tego segmentu. Kierowca siedzi ciut wyżej niż inni użytkownicy drogi, co u części osób może zwiększyć poczucie bezpieczeństwa. Jednak X-Trail ma wszystkie typowe dla tego typu aut przypadłości. Jest mało precyzyjny i niezbyt stabilny. Choć po przejechaniu jedynie 100 km ciężko wyrobić sobie zdanie na temat samochodu to X-Trail jest…poprawny. Ciężko doszukać się w nim zarówno wad jak i wyjątkowych zalet. Chociaż może właśnie ta poprawność jest największą zaletą tego samochodu?

 

A ceny? 105 000 za podstawową wersję z napędem na przód i manualną skrzynią. Wersja najdroższa kosztuje sporo więcej bo aż 150 900. W zamian dostajemy napęd 4x4, automatyczną skrzynię biegów i pełne wyposażenie. Bo jedyną rzeczą jaką można dodać do najdroższej wersji jest trzeci rząd siedzeń za 4000 złotych.

Polecane wideo

Nowy Nissan X-Trail
Nowy Nissan X-Trail - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie