Nowy Ford Focus - znamy ceny

Focus pojawił się na rynku w 1998 roku, zastępujac znanego wszystkim Escorta. Od tej pory w świat pojechało 12 milionów tych aut. Fabryki na czterech kontynentach sa w stanie wyprodukować 1,5 miliona samochodów rocznie, i dobrze, bowiem Focus, jest jednym z najlepiej sprzedających się aut na świecie
Nowy Ford Focus - znamy ceny
Nowy Focus doczekał się unifikacji przodu z pozostałymi fordami. fot. Ford.
24.09.2014

Nowy Focus, to nie nowe auto. To głęboka modernizacja istniejącej na rynku od 2010 roku trzeciej generacji modelu. Dostępny w trzech wersjach nadwoziowych (sedan 4d, hatchback 5d i kombi) kompakt zyskał nowy design, w ramach projektu "One Ford" czyli ujednolicenia stylistycznego wszystkich nowych modeli Forda na świecie. Po raz pierwszy europejska wersja nie będzie się różniła niczym od amerykańskiej. Najbardziej widoczna z zewnątrz jest nieco zmieniona sylwetka oraz nowy przód który został ujednolicony z innymi globalnymi modelami Forda Mondeo i Fiesta. Z tyłu znajdziemy również nowy pas tylny i węższe lampy.

 

Ford Focus to jedno z najlepiej sprzedający się aut na świecie. Czy nowa wersja będzie kontynuowała ten sukces? Fot. Ford

 

Wnętrze zostało przeprojektowane z uwzględnieniem uwag klientów. Deska rozdzielcza jest bardziej intuicyjna, w centralnej konsoli znajdziemy mniej przełączników. Nowa jest również satynowa czarna tapicerka z chromowanymi wykończeniami. Między fotelami pojawi się podłokietnik z uchwytami pozwalającymi naraz umieścić w nim litrową butelkę i 0,4 litrowy kubek. Poprawiono również to czego nie widać kabina jest lepiej wygłuszona dzięki grubszym dywanikom, szybom bocznym oraz lepszą izolacją akustyczną silnika.

 

W nowym wnęetrzu poprawiono ergonomię i wygłuszenie. Fot. Ford

Pod maską również zmiany: oprócz będących już w ofercie silników 1,0 EcoBoost (100 i 125KM) do oferty trafi jednostka o pojemności 1,5 litra EcoBoost o mocy 150 i 182 KM dostępna z nową sześciobiegową automatyczną skrzynią. Pojawią się też nowe diesle 1,5l TDCi (105 i 120KM) dostępne z kolei z automatem PowerShift. Nowe silniki mają być oszczędniejsza do 19% od starych jednostek. Zmiany dotknęły również podwozie. Lepsze prowadzenie uzyskano dzięki zwiększonej sztywności, zmodyfikowanej geometrii nowych amortyzatorów.

 

Oprócz hatchbacka dostępne będzie lubiane u nas w kraju nadwozie kombi. Fot. Ford

Nowy Ford Focus będzie pierwszym modelem marki w Europie, który będzie posiadał na pokładzie system SYNC2 czyli zaawansowany system komunikacji. Charakteryzuje się on 8 calowym kolorowym ekranem i systemem kontroli głosowej za pomocą której będziemy mogli sterować systemem audio, klimatyzacją, nawigacją, czy sparowanym telefonem. Nawigacja jest z kolei wyposażona w przewodnik Michelina, który pomoże nam znaleźć najlepsze restauracje przy drodze.

 

System SYNC2 i nawigacja z przewodnikiem Michelin pomoże nam znaleźć najlepsze przydrożne restauracje. Fot. Ford

Do nowego fordowskiego hatchbacka, zaimplementowano również sporo systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Focus jak pierwszy będzie posiadał system wspomagania parkowania prostopadłego w technologii Perpendicular. oraz parkowania równoległego. System Cross Traffic Alert pomoże nam z kolei wyjechać tyłem z parkingu ostrzegając o zbliżających się autach a system Park-Aut Assist pomoże wyjechać z równoległego miejsca parkingowego samemu kręcąc kierownicą. Otrzymamy również unowocześniony system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop oraz system Active Braking pomagający przy prędkościach do 180kmh.

 

W ofercie znajdzie się miejsce dla lubianego na wielu rynkach sedana. Fot. Ford

Poprawiono również system reflektorów adaptacyjnych Adaptive Front Lightning System, który wykorzystuje nowe biksenonowe reflektory HID. System za pomocą oceny natężenia światła i wykrywania obiektów na drodze auta odpowiednio zmienia wiązkę światła wykorzystując jedno z siedmiu ustawień. Na tryb oświetlenia ma również wpływ prędkość pojazdu, kąt skrętu kół czy odległość od poprzedzających auto obiektów.

 

Nowe biksenonowe aktywne reflektory korzystają z siedmiu ustawień strumienia światła. Fot. Ford

Ceny nowego Focusa zaczynają się od 57990 złotych za pięciodrzwiowego hatchbacka. Żeby wejść w posiadanie sedana lub kombi należy dopłacić odpowiednio 1000 i 3000 złotych. Z najniższą cenę otrzymujemy auto w wersji wyposażeniowej trend z 1,6 litrowym benzyniakiem i manualną skrzynią. Ceny diesli zaczynają się od 68990 złotych. Oprócz tego mamy jeszcze do wyboru dwa poziomy wyposażenia: trend sport i titanium oraz całkiem pokaźną listę wyposażenia dodatkowego. Ceny kończą się na 92240 złotych za 182 konnego benzyniaka z automatem wersji titanium i 96740 za 150 konnego diesla ze skrzynią powershift.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie