Pierwszą cześć ciekawostek znajdziecie TUTAJ. Dzisiaj kolejne.
8. Już niedługo do muzeum Volkswagena trafi Polo R WRC o numerze seryjnym 11 i numerze nadwozia WVWZZZ6RZCWP00029. Tym autem duet Ogier/Ingrassia odniósł pierwsze zwycięstwo dla zespołu-podczas rajdu Szwecji 2013
9. Ważnymi, choć często niedocenianymi, autorami sukcesów są mechanicy. Pracują oni w ciężkich warunkach i pod presją czasu bo maksymalny czas na naprawę samochodu podczas rajdu to 45 min. Mechanicy obsługujący polo WRC w ciągu minuty wymieniają koło, 12 minut zajmuje im wymiana skrzyni biegów a 7 minut potrzebują, żeby zamontować nowe łożysko.
10. Budowa rajdowego Polo WRC zajmuje 350 godzin.
11. Silnik rajdówki wytrzymuje zazwyczaj około 5 rajdów czyli 2500 km oesowych i około 10 000 kilometrów dojazdówek. Po pokonaniu tego dystansu jest jednostka jest rozbierana na 300 części I dokładnie kontrolowana a uszkodzone podzespoły są wymieniane na nowe.
12. Ruchome elementy silnika poruszają się z olbrzymią prędkością i częstotliwością. Wirniki turbin wszystkich trzech Polo R WRC w ciągu sezonu wykonują (nie wiem jak Niemieccy inżynierowie to policzyli) 1 312 565 550 obrotów. A każdy zawór w silniku podczas jazdy z maksymalną prędkością porusza się w górę i w dół 17 razy na sekundę.
13. Zespół na każdy rajd wybiera się 7 ciężarówkami. Znajdują się w nich 3 samochody rajdowe, auta do zapoznania, serwis, pomieszczenia dla inżynierów i wszystko co potrzebne jest do startu w rajdzie. 3 kolejne ciężarówki przywożą miejsce, w którym goście zespołu i jego członkowie mogą zjeść i odpocząć między odcinkami.
14. Do serwisowania rajdowego Polo R WRC wystarczy tylko 66 narzędzi. Dodatkowe 15 potrzebnych jest do obsługi pomiędzy rajdami.