VW XL1 - najoszczędniejszy seryjny samochód świata

Hybrydowy Volkswagen, który w końcu trafił do Polski i został pokazany w Poznaniu, jest bardzo oszczędny - na setkę opływowe auto spala niecały litr oleju napędowego!
VW XL1 - najoszczędniejszy seryjny samochód świata
31.03.2014
Michał Trzcionkowski

Volkswagen XL1 powstaje w fabryce VW w Osnabrück. To tak naprawdę manufaktura, w której kiedyś znajdowały się zakłady Karmanna. Na co dzień są tam budowane Golf Cabriolet i Porsche Boxster. Szefowie koncernu chwalą się, że XL1 jest seryjnie produkowanym autem, jednak to trochę naciągane stwierdzenie - nowych aut powstanie tylko 200 szt.

 

XL1 na Poznań Motor Show. zdj. autor
 

 

Najbardziej ekonomiczny samochód świata

Przynajmniej spośród tych seryjnie produkowanych. Średnie zużycie paliwa wynoszące 0,9 litra to naprawdę świetny wynik! Tym bardziej, że trzeba pamiętać, że to normalne auto, którym możemy pojechać na zakupy czy odebrać dziecko ze szkoły (XL1 jest dwuosobowy).

Rekordowo niskie spalanie to zasługa udanego połączenia dwucylindrowego silnika TDI o mocy 35KM oraz 27-konnego motoru elektrycznego, 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej (DSG) i baterii litowo – jonowej (pojemność: 5,5 kWh). Prędkość maksymalna wynosi 160 km/h (jest ograniczona elektronicznie), a przyspieszenie do setki niespełna 13 s.

Zasięg tylko na bateriach elektrycznych to 50 km.

 

zdj. VW
 

Nowoczesne materiały

Nowe auto waży 795 kg. Zostało zbudowane z lekkiego i wytrzymałego tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFK). Wszystko brzmi pięknie. Gdzie jest haczyk? W cenie! Eko-Volkswagen został wyceniony aż na 110 000 euro. Ktoś zainteresowany? 

 

Polecane wideo

VW XL1 - najoszczędniejszy samochód świata
VW XL1 - najoszczędniejszy samochód świata - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie