Japfest 2014 - jeden weekend w Japonii

26-27 lipca odbył się największy w Polsce festiwal motoryzacyjny, przeznaczony tylko i wyłącznie do samochodów wyprodukowanych w Japonii. Idea była prosta - zebrać jak najwięcej samochodów z kraju kwitnącej wiśni, jak najwięcej fanatyków tejże kultury i zagwarantować im weekend pełen przyjemności dla oczu, uszu i serc. I wiecie co? Ekipie JAPFEST udało się to na ocenę celującą.
Japfest 2014 - jeden weekend w Japonii
28.07.2014
Piotr Stokowski

Krok 1: Samochody

To, że na teren zlotu można było wjechać jedynie samochodami japońskimi to nie wszystko. Od stycznia br. można było zgłaszać swoje cztery kółka wysyłając ich zdjęcia organizatorom, którzy następnie decydowali czy dany samochód nadaje się na imprezę czy też nie. Wymagania nie były najmniejsze, a mimo to na teren toru przy ul. Rakietowej we Wrocławiu udało się wjechać ponad 160 pojazdom. 

Lexus GS na potężnych alufelgach? Dlaczego nie!

Krok 2: Zróżnicowanie

90% samochodów tego samego modelu odróżnia się od siebie na ulicach tylko kolorem zewnętrznym, bądź delikatnymi szczegółami pod postacią rozmiaru obręczy. To jest mocna strona festiwali tuningowych - niezależnie jak dużo będzie aut z tym samym oznaczeniem na bagażniku, jest praktycznie niemożliwym aby były one identyczne. Personalizacja pojazdów przybiera w takich miejscach zupełnie innego wymiaru, co bardzo dobrze wpływa na walory rozrywkowe.

Niezależnie jak długo będziemy szukać, nie znajdziemy w Polsce drugiej takiej Hondy Prelude. Bonusem jest fakt iż jest to samochód kobiety.

Krok 3: Atrakcje

Chcąc nie chcąc festiwale tuningowe to imprezy statyczne i 80% samochodów stoi w miejscu przez cały czas trwania zlotu. To wyzwanie dla organizatorów, którzy muszą zadbać o odpowiednią liczbę atrakcji dla zwiedzających. Zawody time attack, drifting, czy liczne konkursy - tak właśnie zadowalano nawet najbardziej wybrednych gości.

 Raj dla fanów japońskiej motoryzacji.

Krok 4: Kobiety

Przy samochodach nie może zabraknąć kobiet - i tak było w tym przypadku. Dziewczyny JAPFESTU wiedziały jak zabawić publiczność, a przy okazji pomóc właścicielom aut myjąc i polerując ich samochody na wysoki połysk - konkurs "Sexy Car Wash" był zdecydowanie faworytem publiczności.

Samochody uczestników nigdy nie były tak czyste jak po "Sexy Car Wash"

Krok 5: Konkursy

Było ich wiele, a jeszcze więcej zwycięzców. Samochodem zlotu została Mazda MX-5, a konkurs na najlepszego klasyka imprezy zakończył się remisem pomiędzy Datsunem 240Z i Toyotą Celicą GT z 1977 roku (zdjęcia w galerii poniżej). Poziom pozostałych kategorii również był bardzo wysoki, skutkiem czego było wiele miejsc ex aequo. 

Mazda MX-5 by KMS Performance - najlepsze auto zlotu.

Polecane wideo

JAPFEST 2014 - Wrocław
JAPFEST 2014 - Wrocław - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie