Pierwsze TT zaprezentowano w 1995 roku na Frankfurt Motor Show. Mocno wybiegające w przyszłość nadwozie przyjęto znakomicie. Jednak na rozpoczęcie produkcji trzeba było czekać 3 lata. Sukces wozu przesądził o kontynuowaniu modelu i w 2006 pojawiła się druga generacja. TT II powiększono, jednocześnie zmniejszając masę w stosunku do poprzednika. Kontynuowało charakterystyczne wzornictwo pierwszej generacji, pasujące jednocześnie do aktualnej gamy modelowej AUDI.
W piątek w węgierskich zakładach AUDI w Győr ruszyła produkcja trzeciej generacji niemieckiego kompaktowego coupe, które zaprezentowano w Genewie wiosną tego roku.
Samochód znów dopasowano do aktualnej gamy Audi wyposażając go w charakterystyczne dla marki elementy, zachowując przy tym znaną i zgrabną sylwetkę TT. Pod maską wylądują czterocylindrowe turbodoładowane silniki benzynowe i diesla od 184 do 310KM. Wszystkie silniki posiadają system Start-Stop w standardzie. Najszybsze wersje osiągają do 250kmh - prędkość jest oczywiście ograniczona elektronicznie. Ponadto nowe TT otrzymają diodowe reflektory oraz wirtualną deskę rozdzielczą czyli 12 calowy ekran ciekłokrystaliczny w miejsce klasycznych wskaźników.