Nowa generacja R8 otrzyma silnik diesla

Wielkie zmiany mają nadejść w gamie silnikowej kolejnej generacji Audi R8. Obok jeszcze potężniejszego niż dotychczas V10 i podwójnie turbodoładowanego V8 pojawi się odmiana e-tron oraz.. silnik TDI.
Nowa generacja R8 otrzyma silnik diesla
14.07.2014
Piotr Stokowski
To jednak nie wszystko. Nowe R8, mające zadebiutować w 2017 roku, powstanie w oparciu o architekturę MMS, będącą połączeniem aluminium i włókna węglowego, wykorzystywaną obecnie w Lamborghini Huracan.
 

Viva la Revolution! 

Zmiany w gamie jednostek napędowych to już rewolucja przez duże "R". Ani jeden z produkowanych dotychczas motorów nie zostanie bez zmian. V8 o pojemności 4,2 litra zostanie zastąpione przez bardziej przyjazną dla niedźwiedzi polarnych jednostkę 4,0 V8 twin-turbo. Odmiana ta ma się legitymować mocą 460KM i 500Nm momentu obrotowego. Flagowe V10 na szczęście nie podzieli losu widlastej ósemki i nie straci ani centymetra sześciennego. Zamiast tego, otrzyma 7-biegową przekładnię S Tronic i dodatkowy zastrzyk mocy, który zapewni 540KM (obecnie 525KM). Dla tych, którym i to nie wystarczy Audi przewidziało również odmianę R8 V10 Plus - jej motor ma produkować 600KM i 560Nm momentu obrotowego. Oprócz tego powstanie również wariant E-tron.

 
Prawdziwą nowością jest jednak fakt wprowadzenia do oferty R8 silników wysokoprężnych. Audi przewiduje dwa warianty - 4-litrowy turbodiesel V8 i 5-litrowe V10 TDI. Obie odmiany mają ujrzeć światło dzienne w 2017 roku. Dotychczas nie ujawniono żadnych szczegółów, aczkolwiek można przypuszczać iż będą miały moc ok. 400 i 500KM i ogromny moment obrotowy.
 

Sportowy samochód z silnikiem diesla? To brzmi niedorzecznie!

Nie dla inżynierów Audi. Niemiecki producent samochodów z Ingolstadt nie od dziś wie, że silniki wysokoprężne posiadają również sportowy charakter. Audi R10 V12 TDI - bezkompromisowy samochód występujący w wyścigach Le Mans, debiutujący na pierwszych wyścigach tej serii w 2005 roku, nie oddał palmy zwycięstwa aż do czasu, kiedy został zastąpiony przez model R15 - również zasilany silnikiem wysokoprężnym. Widzieliśmy również taki wariant w Audi Q7 V12 TDI, które konkurowało m.in z BMW X5M, oferując podobne osiągi, ale zdecydowanie niższy apetyt na paliwo.
 
Audi R10 V12 TDI. Pierwszy samochód Le Mans w silnikiem diesla. Niepokonany w latach 2005-2008.  Źródło/fot. Materiały prasowe

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie