Dla kogo ma być Toyota i-Road?

Szczerze powiedziawszy - sami nie wiemy. Japończycy twierdzą jednak, że jest zbyt na takie elektryczne dziwaki. Podobno bardzo bezpieczne i wygodne.
Dla kogo ma być Toyota i-Road?
Testy rozpoczęły się w Tokio, ale Toyotę pokazano już w Europie. Dowód? Kobieta za kierownicą nie ma skośnych oczu... Zdjęcie: Newspress
24.03.2014

Dziś wielki dzień dla Toyoty! Ruszył pierwszy cykl publicznych prób wehikułu o nazwie i-Road. Maszyna, którą właśnie na własnej skórze testują mieszkańcy Tokio, to trójkołowiec z napędem elektrycznym. Na łukach Toyota mocno się pochyla, żeby jeszcze szybciej i bezpieczniej je pokonywać. Nowe? Nie do końca. Kilka lat temu holenderska firma Carver próbowała sprzedawać podobna maszynę o nazwie One. Też miała podobny przegub (i „kładła” w zakrętach), ale za źródło napędu służył tam silnik spalinowy adaptowany z Daihatsu.

 

Carver One miał - w odróżnieniu od Toyoty i-Road - dwa koła z tyłu.  

 

Pomysł niestety upadł, bo Carver okazał się zbyt drogi. Toyota może będzie tańsza, bo jest prostsza i w dodatku... jednosobowa. W zasadzie to taki nieco bardziej skomplikowany skuter. Waży zresztą podobnie (300 kg) i jeździ tylko 60 km/h. Czy podoba się wam to dalekowschodnie cudo? Japończycy pokazali „i-Road” w Genewie, a to chyba nie jest przypadek. W przyszłości taki cudak może dotrzeć również do nas, a wtedy ktoś się zapewne na "i-Road" skusi...

 

Toyota i-Road

Długość (mm)

2,345

Szerokość (mm)

870

Wysokość (mm)

1,455

Rozstaw kół (mm)

1,695

Masa własna (kg)

300

Średnica zawracania (m)

3.0

Zespół napędowy

2 silniki elektryczne

Maksymalna prędkość (km/h)

60

Zasięg (km)

50

Akumulatory

litowo-jonowe

Dane na podstawie Newspress 

 

 

 

Polecane wideo

Toyota i-Road
Toyota i-Road - zdjęcie 1
Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie