Bridgestone inwestuje w nowoczesny symulator jazdy – rewolucja w projektowaniu opon
/img2.autostuff.pl/a/25/6/bridgestone-inwestuje-w-nowoczesny-symulator-jazdy-rewolucja-w-projektowaniu-opon_.jpeg)
Nowy symulator DiL pozwoli inżynierom Bridgestone na dokładne odwzorowanie rzeczywistego zachowania opon w różnych warunkach drogowych, jeszcze przed stworzeniem ich fizycznych prototypów. Dzięki temu firma będzie w stanie przyspieszyć testy, zoptymalizować parametry produktów oraz znacząco zredukować zużycie surowców.
Według szacunków, nowa technologia pozwoli na ograniczenie liczby prototypów nawet o 12 000 rocznie, co przełoży się na redukcję emisji CO₂ w fazie rozwoju opon OEM o 60%, a w przypadku opon zamiennych – o co najmniej 25%.
„Inwestycja w DiL to krok w stronę rozwijania naszych wewnętrznych możliwości symulacji. Dzięki temu jesteśmy w stanie testować nowe rozwiązania szybciej i precyzyjniej, jeszcze przed ich wdrożeniem na rynek” – powiedział Emilio Tiberio, Chief Technology Officer Bridgestone West.
Bridgestone intensywnie współpracuje z producentami samochodów, aby zapewnić idealne dopasowanie opon do konkretnych modeli pojazdów. Nowy symulator pozwoli jeszcze bardziej zacieśnić tę współpracę, umożliwiając równoczesne testowanie i optymalizację zarówno opon, jak i samych pojazdów.
System DiL, opracowany przez firmę VI-grade, jest jednym z najbardziej zaawansowanych narzędzi tego typu na świecie. Bridgestone przewiduje, że w przyszłości będzie on wykorzystywany w co najmniej połowie projektów realizowanych dla producentów OEM.
Inwestycja w nowoczesny symulator to kolejny krok Bridgestone w kierunku zrównoważonego rozwoju. Firma, inwestując rocznie ponad 800 milionów euro w badania i rozwój, podkreśla swoje zaangażowanie w innowacje oraz ekologiczną produkcję.
Bridgestone kontynuuje realizację swojego globalnego zobowiązania Bridgestone E8 Commitment, koncentrując się na ośmiu kluczowych obszarach, takich jak ekologia, ekonomia, wydajność i innowacje technologiczne.
Dzięki nowemu symulatorowi jazdy firma nie tylko przyspiesza rozwój nowych modeli opon, ale także ogranicza zużycie zasobów naturalnych, co stanowi istotny krok w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości motoryzacji.