Valhalla to pierwszy w historii marki hybrydowy model z silnikiem umieszczonym centralnie. Serce auta stanowi 4,0-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8 o płaskim wale korbowym, generujący 828 KM, uzupełniony przez trzy silniki elektryczne, które zwiększają łączną moc do 1079 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 2,5 sekundy, a prędkość maksymalna to imponujące 350 km/h.
Napęd hybrydowy oferuje również tryb czysto elektryczny z zasięgiem do 14 km i maksymalną prędkością 140 km/h. Dla kierowców dostępne są cztery tryby jazdy, w tym wyścigowy Race Mode, który wykorzystuje aktywną aerodynamikę do generowania ponad 600 kg docisku przy prędkości powyżej 240 km/h.
Technologia inspirowana F1
Valhalla powstała we współpracy z Aston Martin Performance Technologies, oddziałem zespołu Aston Martin Aramco Formula 1. Inżynierowie zastosowali aktywną aerodynamikę, układ napędu na cztery koła z wektorowaniem momentu obrotowego oraz karbonową konstrukcję, zapewniającą lekkość i sztywność. Dzięki technologii Integrated Vehicle Dynamics Control, pojazd oferuje niespotykaną równowagę między osiągami a kontrolą w zakrętach.
Design na miarę przyszłości
Projektanci Valhalli stworzyli sylwetkę o dynamicznej linii i futurystycznym charakterze. Charakterystyczne dihedralne drzwi ułatwiają wsiadanie, a funkcjonalne elementy, takie jak dachowy wlot powietrza, wpływają na wydajność systemów chłodzenia. Wnętrze inspirowane F1 cechuje się minimalistycznym designem oraz nowoczesnym systemem HMI, który integruje dane zarówno z jazdy drogowej, jak i torowej.
Ekskluzywność i personalizacja
Produkcja Valhalli będzie ograniczona do 999 egzemplarzy, a każdy klient może dostosować pojazd dzięki programowi Q by Aston Martin. Pierwsze egzemplarze trafią do właścicieli w drugiej połowie 2025 roku.