Lexus RC, który trafił do sprzedaży w 2014 roku, stanowił kamień milowy w historii marki. Było to pierwsze coupe Lexusa wyposażone w napęd hybrydowy – wersję RC 300h. Pod maską znalazł się czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, wspomagany przez jednostkę elektryczną, co zapewniało łączną moc 223 KM i zużycie paliwa na poziomie zaledwie 5,9 l/100 km. Ta innowacja wyznaczyła nowy kierunek w projektowaniu luksusowych coupe, który Lexus rozwijał w późniejszych modelach, takich jak LC 500h.
Dla entuzjastów osiągów Lexus stworzył wersję RC F – ekstremalne coupe z wolnossącym silnikiem V8 o pojemności 5 litrów. W momencie debiutu RC F dysponował najmocniejszą jednostką V8 w historii Lexusa, generującą 477 KM. Wyposażony w system kontroli startu, aktywny mechanizm różnicowy oraz 8-biegową skrzynię automatyczną, model ten łączył wyjątkową dynamikę z codziennym komfortem. Wersja Track Edition, skierowana do najbardziej wymagających kierowców, oferowała m.in. karbonowo-ceramiczne hamulce, tytanowy układ wydechowy i przyspieszenie do 100 km/h w 4,3 sekundy.
Od torów Daytona po kultowe Le Mans, wyścigowy Lexus RC F GT3 stał się jednym z najważniejszych modeli w kategorii GT3. Stworzony na bazie drogowego RC F, wersja GT3 zachowuje płytę podłogową i napęd na tylne koła, ale dzięki ultralekkiej konstrukcji z włókna węglowego waży zaledwie 1300 kg. Zwiększona pojemność silnika do 5,4 litra i moc przekraczająca 500 KM sprawiły, że ten model wielokrotnie triumfował w prestiżowych wyścigach na całym świecie.
Przez 10 lat obecności na rynku Lexus RC zdobył uznanie 91 132 kierowców. Jego unikalna kombinacja luksusu, ekologii i sportowego ducha czyni go jednym z najbardziej wyjątkowych modeli w historii marki. Lexus RC pozostaje ikoną w segmencie sportowych coupe, wskazując jednocześnie przyszłość zrównoważonej mobilności i innowacyjnych rozwiązań technologicznych.