Ford Ranger w wersji przygotowanej przez FC Autosystem wyróżnia się specjalistyczną aluminiową zabudową typu hardtop, która obejmuje klapy uchylne oraz opcję montażu wysuwanej szuflady, dzięki której sprzęt jest łatwo dostępny z zewnątrz. Na bokach pojazdu zamontowano panele Molle, umożliwiające szybkie mocowanie różnorodnych akcesoriów niezbędnych w trakcie akcji ratunkowych. Dodatkowo, konstrukcja z uszczelkami gwarantuje szczelność w najtrudniejszych warunkach atmosferycznych.
Pojazd wykorzystuje silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM, wyposażony w sześciobiegową manualną skrzynię biegów i napęd na cztery koła, co pozwala na zachowanie doskonałej zwrotności w trudnym terenie. Wyciągarka, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa oraz zintegrowane radiokomunikacyjne narzędzia sprawiają, że Ranger jest niezawodnym partnerem w akcjach wymagających szybkiej reakcji. Wyposażenie obejmuje także opony „All Terrain” oraz podwyższone zawieszenie, które gwarantuje pewność jazdy w wymagających warunkach.
Dzięki swojej modułowej konstrukcji, Ford Ranger dostępny jest w trzech wersjach kabin – podwójnej, przedłużonej oraz pojedynczej, co pozwala na dostosowanie pojazdu do różnorodnych potrzeb. W ofercie znalazły się także mocniejsze jednostki, takie jak silnik 2.0 EcoBlue BI-TURBO o mocy 205 KM oraz turbodoładowany silnik V6 o pojemności 3 litrów, dostępne z automatyczną skrzynią biegów.
Model Ranger, dzięki swej konstrukcji i możliwościach adaptacyjnych, jest idealnym rozwiązaniem dla jednostek straży pożarnej, które potrzebują pojazdu zdolnego do szybkiej reakcji i pokonywania trudnych tras. Jego wielozadaniowy charakter oraz innowacyjne podejście do zabudowy czyni go jednym z najciekawszych rozwiązań w branży ratowniczej.
Ford Ranger to dowód na to, jak marka dostosowuje swoje produkty do realnych potrzeb służb, stawiając na mobilność, niezawodność oraz dostosowanie do lokalnych wymagań terenowych.