Nowy Volkswagen Transporter T7. Siódma generacja kultowego dostawczaka

Producent z Wolfsburga zaprezentował siódmą generację kultowego dostawczaka, Volkswagen Transporter T7, podczas tegorocznych targów IAA w Hanowerze. Nowy model debiutuje w kilku wariantach nadwozia i wersjach wyposażenia, oferując szeroką gamę jednostek napędowych.
Nowy Volkswagen Transporter T7. Siódma generacja kultowego dostawczaka
16.09.2024

Volkswagen Transporter, podobnie jak Golf czy Passat, jest ikoną motoryzacji. Od ponad 75 lat ten dostawczak towarzyszy dużym korporacjom, mniejszym przedsiębiorstwom oraz dużym i aktywnym rodzinom. Po premierze nowego Multivana i elektrycznego ID. Buzza, nadszedł czas na siódmą generację serii T.

Nowy Transporter T7 jest dostępny w wersjach Furgon, Furgon Plus, Kombi oraz z podwójną kabiną i nadwoziem skrzyniowym lub platformowym. Wersje te różnią się przeznaczeniem – od transportu towarów po przewóz osób. Dodatkowo, dostępny jest dziewięciomiejscowy Caravelle, zaprojektowany z myślą o komercyjnym transporcie pasażerskim, w trzech wersjach wyposażenia: podstawowej Caravelle, środkowej Life oraz topowej Style.

Od 1949 roku Volkswagen Transporter przeszedł wiele zmian, zawsze na lepsze. Siódma generacja wyróżnia się charakterystycznym frontem z dużym logo na środku chłodnicy, zmienionymi reflektorami LED, nowymi światłami tylnymi oraz odświeżonym wnętrzem. W kabinie połączono nowoczesne cyfrowe ekrany z tradycyjnymi przyciskami fizycznymi, co ułatwia obsługę multimediów i najważniejszych funkcji. Na pokładzie nowej serii T znajdziemy liczne gniazda USB i 12V, a w wersjach hybrydowych plug-in i elektrycznych nawet trzy gniazda 230V. Standardowe wyposażenie obejmuje cyfrowe wskaźniki, dotykowy ekran systemu info-rozrywki oraz elektryczny hamulec ręczny.

Pod względem praktyczności nowy Transporter T7 oferuje jeszcze więcej niż jego poprzednik. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersji furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem wynosi 5,8 m³, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu do poprzednika. W wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem pojemność wzrasta do 9,0 m³. Maksymalna ładowność wynosi teraz 1,33 tony, a masa przyczepy, którą może holować Transporter, sięga 2,8 tony.

Volkswagen Transporter T7 debiutuje z sześcioma jednostkami napędowymi. Dostępne są wersje wysokoprężne (TDI), hybrydowe plug-in (eHybrid) oraz w pełni elektryczne (e-Transporter i e-Caravelle). Jednostki diesla oferowane są w dwóch wariantach mocy – 150 lub 170 KM. Mocniejsza wersja współpracuje z 8-stopniowym automatem, a słabsza z 6-biegową skrzynią manualną. Modele z silnikami TDI można zamówić z napędem na wszystkie koła 4MOTION.

Volkswagen Transporter eHybrid dysponuje łączną mocą 232 KM, przekazywaną na przednią oś przez automatyczną skrzynię biegów. W pełni elektryczne wersje e-Transporter i e-Caravelle oferują trzy warianty mocy – 136 KM, 218 KM i 286 KM, wszystkie wyposażone w litowo-jonowy akumulator o pojemności 64 kWh.

Warto również wspomnieć o wersji California, która jest idealnym rozwiązaniem dla miłośników podróży i kempingu. Ta wersja oferuje dodatkowe udogodnienia, takie jak rozkładane łóżko, kuchenkę i lodówkę, co czyni ją doskonałym wyborem dla osób szukających mobilnego domu na kółkach.

Nowy Volkswagen Transporter T7 to wszechstronny i nowoczesny dostawczak, który z pewnością znajdzie wielu zwolenników zarówno wśród przedsiębiorców, jak i rodzin szukających niezawodnego i funkcjonalnego pojazdu.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie