Volkswagen Transporter, podobnie jak Golf czy Passat, jest ikoną motoryzacji. Od ponad 75 lat ten dostawczak towarzyszy dużym korporacjom, mniejszym przedsiębiorstwom oraz dużym i aktywnym rodzinom. Po premierze nowego Multivana i elektrycznego ID. Buzza, nadszedł czas na siódmą generację serii T.
Nowy Transporter T7 jest dostępny w wersjach Furgon, Furgon Plus, Kombi oraz z podwójną kabiną i nadwoziem skrzyniowym lub platformowym. Wersje te różnią się przeznaczeniem – od transportu towarów po przewóz osób. Dodatkowo, dostępny jest dziewięciomiejscowy Caravelle, zaprojektowany z myślą o komercyjnym transporcie pasażerskim, w trzech wersjach wyposażenia: podstawowej Caravelle, środkowej Life oraz topowej Style.
Od 1949 roku Volkswagen Transporter przeszedł wiele zmian, zawsze na lepsze. Siódma generacja wyróżnia się charakterystycznym frontem z dużym logo na środku chłodnicy, zmienionymi reflektorami LED, nowymi światłami tylnymi oraz odświeżonym wnętrzem. W kabinie połączono nowoczesne cyfrowe ekrany z tradycyjnymi przyciskami fizycznymi, co ułatwia obsługę multimediów i najważniejszych funkcji. Na pokładzie nowej serii T znajdziemy liczne gniazda USB i 12V, a w wersjach hybrydowych plug-in i elektrycznych nawet trzy gniazda 230V. Standardowe wyposażenie obejmuje cyfrowe wskaźniki, dotykowy ekran systemu info-rozrywki oraz elektryczny hamulec ręczny.
Pod względem praktyczności nowy Transporter T7 oferuje jeszcze więcej niż jego poprzednik. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersji furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem wynosi 5,8 m³, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu do poprzednika. W wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem pojemność wzrasta do 9,0 m³. Maksymalna ładowność wynosi teraz 1,33 tony, a masa przyczepy, którą może holować Transporter, sięga 2,8 tony.
Volkswagen Transporter T7 debiutuje z sześcioma jednostkami napędowymi. Dostępne są wersje wysokoprężne (TDI), hybrydowe plug-in (eHybrid) oraz w pełni elektryczne (e-Transporter i e-Caravelle). Jednostki diesla oferowane są w dwóch wariantach mocy – 150 lub 170 KM. Mocniejsza wersja współpracuje z 8-stopniowym automatem, a słabsza z 6-biegową skrzynią manualną. Modele z silnikami TDI można zamówić z napędem na wszystkie koła 4MOTION.
Volkswagen Transporter eHybrid dysponuje łączną mocą 232 KM, przekazywaną na przednią oś przez automatyczną skrzynię biegów. W pełni elektryczne wersje e-Transporter i e-Caravelle oferują trzy warianty mocy – 136 KM, 218 KM i 286 KM, wszystkie wyposażone w litowo-jonowy akumulator o pojemności 64 kWh.
Warto również wspomnieć o wersji California, która jest idealnym rozwiązaniem dla miłośników podróży i kempingu. Ta wersja oferuje dodatkowe udogodnienia, takie jak rozkładane łóżko, kuchenkę i lodówkę, co czyni ją doskonałym wyborem dla osób szukających mobilnego domu na kółkach.
Nowy Volkswagen Transporter T7 to wszechstronny i nowoczesny dostawczak, który z pewnością znajdzie wielu zwolenników zarówno wśród przedsiębiorców, jak i rodzin szukających niezawodnego i funkcjonalnego pojazdu.