Ford zmienia strategię i anuluje elektryczne modele. Zastąpią je hybrydy

Ford ogłosił znaczącą zmianę w swojej strategii elektryfikacji, rezygnując z planów produkcji nowych modeli elektrycznych na rzecz hybryd. Decyzja ta wynika z niespełnienia początkowych założeń dotyczących rozwoju rynku pojazdów elektrycznych. Amerykański producent zamierza teraz skupić się na tworzeniu przystępnych cenowo samochodów hybrydowych, co może kosztować firmę nawet 1,9 miliarda dolarów, czyli ponad 7,2 miliarda złotych.
Ford zmienia strategię i anuluje elektryczne modele. Zastąpią je hybrydy
27.08.2024

Problemy na rynku samochodów elektrycznych

Od dłuższego czasu branża motoryzacyjna boryka się z problemami związanymi ze słabnącym zainteresowaniem samochodami elektrycznymi. Analitycy wskazują, że produkcja aut bezemisyjnych jest znacznie niższa od początkowych oczekiwań, co zmusza producentów do zmiany strategii. Przykładem jest Mercedes, który w lutym tego roku ogłosił, że skupi się na napędach hybrydowych i hybrydowych typu plug-in. Podobne decyzje podjęli także Volkswagen oraz Jaguar-Land Rover.

Załamanie na rynku samochodów elektrycznych dotyczy nie tylko Europy, ale także Stanów Zjednoczonych. Klienci w USA również nie są zainteresowani zakupem samochodów bateryjnych, co stanowi poważny problem dla amerykańskich koncernów. Raport finansowy Forda z lipca tego roku wskazuje, że firma traci około 50 tysięcy dolarów na każdym sprzedanym samochodzie elektrycznym. W całym dziale pojazdów bezemisyjnych Ford odnotował już straty w wysokości 11 miliardów dolarów. W obliczu trudnej sytuacji, koncern zdecydował się na zmianę strategii, co może pochłonąć kolejne 1,9 miliarda dolarów.

Nowa strategia Forda

Zachodnie media informują, że Ford zrezygnował z planów produkcji elektrycznych crossoverów, zastępując je nowymi modelami hybrydowymi typu plug-in. Firma zdecydowała się również opóźnić premierę nowej generacji elektrycznego pickupa o ponad rok, licząc na postęp technologiczny i ulepszenia w produkcji akumulatorów, które pomogą obniżyć koszty wprowadzenia pojazdu na rynek.

Ford zmniejszył także finansowanie sektora pojazdów elektrycznych, które teraz wynosi około 30% rocznych nakładów inwestycyjnych, zamiast dotychczasowych 40%. Według anonimowych źródeł, producent zredukował również zamówienia na akumulatory do samochodów elektrycznych. Dostawcami magazynów energii są południowokoreańskie firmy SK On i LG Energy oraz chiński producent CATL. Rzecznicy dostawców nie potwierdzili jednak tych informacji.

Mimo zmian, Ford nie rezygnuje całkowicie z rozwoju samochodów elektrycznych. Koncern nadal będzie produkować pojazdy elektryczne, ale w wolniejszym tempie. W 2026 roku w Stanach Zjednoczonych ma zadebiutować innowacyjny elektryczny VAN, który ma konkurować z amerykańską marką Rivian.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie