Porsche 911 GTS T-Hybrid. Tak robi się sportowe hybrydy

Porsche 911 GTS T-Hybrid. Tak robi się sportowe hybrydy
29.05.2024

Porsche wprowadza na rynek nowy model 911 GTS T-Hybrid, który łączy w sobie klasyczny design z nowoczesną technologią hybrydową. Nowy model wyposażony jest w innowacyjny układ napędowy o pojemności 3,6 litra, który zapewnia znacznie lepszą wydajność jazdy.

911 Carrera GTS T-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,0 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 312 km/h Samochód wykorzystuje lekki i mocny system T-Hybrid z nowo opracowanym elektrycznym turbodoładowaniem spalin. Zintegrowany silnik elektryczny, umieszczony między kołem kompresora a turbiną, natychmiast przyspiesza turbodoładowanie, co natychmiast buduje ciśnienie doładowania.

Silnik elektryczny w turbodoładowaniu spalin pełni również funkcję generatora, generując do 15 KM mocy elektrycznej. Ta energia jest pozyskiwana z przepływu spalin. Turbodoładowanie elektryczne bez zaworu upustowego pozwala na użycie tylko jednego turbodoładowacza zamiast poprzednich dwóch, co zapewnia bardziej dynamiczną i responsywną dostawę mocy.

Układ napędowy obejmuje również silnik synchroniczny z magnesem trwałym zintegrowany z nową, mocniejszą ośmiobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (PDK). Nawet przy biegu jałowym wspomaga silnik boxer dodatkowym momentem obrotowym do 150 Nm i zapewnia wzrost mocy do 54 KM. Łączna moc całego układu wynosi 541 KM i 610 Nm.

Porsche łączy oba silniki elektryczne z lekką i kompaktową baterią wysokiego napięcia. Nowy 911 Carrera GTS T-Hybrid jest wyposażony w 3,6-litrowy sześciocylindrowy silnik boxer i napęd na wszystkie koła.

Nowe Porsche 911 GTS T-Hybrid to połączenie tradycji i innowacji, które zapewnia zarówno emocjonujące doznania z jazdy, jak i zaawansowaną technologię hybrydową, odpowiadającą na współczesne wyzwania ekologiczne.

 

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie