Porsche Macan EV to drugi w pełni elektryczny model marki, który zadebiutuje w 2024 roku. SUV o sportowym charakterze będzie bazował na nowej platformie PPE, wspólnej dla koncernu Volkswagena, która ma zapewnić wysoką wydajność i elastyczność. Akumulator o pojemności 100 kWh i napięciu 800 V będzie umieszczony w podłodze auta, co poprawi środek ciężkości i rozkład masy. Dzięki temu Macan EV będzie oferował zasięg do 613 km według normy WLTP, ładowanie z mocą do 270 kW w zaledwie 20 minut i moc do 639 KM.
Porsche Macan EV będzie większy od obecnej wersji spalinowej, ale zachowa charakterystyczny kształt z opływową sylwetką i podwójnymi reflektorami. Tył auta będzie ozdobiony listwą LED ciągnącą się przez całą szerokość, a nadwozie będzie dostępne w wielu kolorach, w tym w nowym odcieniu Frozenberry Metallic. Wnętrze będzie nowoczesne i funkcjonalne, z dużym ekranem dotykowym o przekątnej 10,9 cala i cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 14,1 cala. System multimedialny będzie obsługiwał Apple CarPlay, Android Auto i Hey Porsche - asystenta głosowego z funkcją uczenia się.
Porsche Macan EV będzie dostępny w dwóch wariantach: 4 i Turbo. Pierwszy z nich będzie oferował 408 KM i 650 Nm momentu obrotowego, a drugi 639 KM i 1130 Nm. Oba będą miały napęd na cztery koła i system skrętu tylnych kół. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie odpowiednio 5,2 i 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 220 i 260 km/h. Porsche zadbało też o doskonałą dynamikę jazdy, wyposażając Macana w system Porsche Active Suspension Management (PASM), pneumatyczne zawieszenie i ciekawie zaprojektowane wahacze. Samochód ma też opływowy kształt z niskim współczynnikiem oporu powietrza 0,25, jeden z najlepszych w klasie.
Porsche Macan EV ma być najbardziej sportowym modelem w swoim segmencie, łączącym E-Performance z wysoką użytecznością codzienną. Cena i data premiery nie zostały jeszcze podane, ale można się spodziewać, że będą one zbliżone do obecnej oferty spalinowej.