Trzecia generacja Mercedesa CLA. Mercedes idzie na żywioł
/img2.autostuff.pl/a/23/34/trzecia-generacja-mercedesa-cla-mercedes-idzie-na-zywiol_64e67873.jpeg)
Obecna gama Mercedesa jest bardzo łatwa do odszyfrowania, są w niej bowiem samochody spalinowe i elektryczne, z których te pierwsze mają swoje oznaczenia, a te napędzane na prąd posiadają przedrostek EQ- przed właściwym oznaczeniem modelu.
Dodać trzeba jednak, że samochody elektryczne do tej pory nie zawsze bywały odpowiednikami tych spalinowych. EQE wcale nie jest klasą E z inną jednostką, to samo EQS. Firma ze Stuttgartu chce jednak to zmienić i wprowadzić porządek w gamie modelowej. Na pierwszy ogień idzie CLA.
Pożegnanie z Klasą A?
Jakbyśmy wam pokazali zdjęcia CLA spalinowego i CLA elektrycznego, to idziemy o zakład, że nie rozróżnilibyście ich z zewnątrz. Jest to celowe działanie Mercedesa, który tym samym chce mniej dywersyfikować swoje modele i sprawić, by klienci bardziej dokonywali wyboru na bazie jednostki, niż jednostki + wyglądu.
Jakby było mało wyzwań przed CLA, to na dodatek ma on zastąpić klasę A. Pierwsze generacje najmniejszego Mercedesa były naprawdę udanymi samochodami miejskimi, ale od jakiegoś czasu widać, że pomysł na nie Niemcom się kończy, a dowodem na to jest zupełnie nieudana wersja sedan. To ją na pewno CLA zastąpi, chodzą słuchy jednak, że cały model odejdzie do historii.
Zmiany w nazewnictwie
Mercedes chce również wyrzucić ze swojej gamy wspomniany przedrostek EQ-. Niemal na 100% wiadomo, że nowa elektryczna klasa G nie będzie nazwana EQG. Mówi się w kuluarach, że po prostu elektryczne warianty spalinowych Mercedesów będą nazwane EQ.
Jakie będzie nowe CLA? Przede wszystkim opływowe i aerodynamiczne. Mercedes chce przeprowadzić ewolucję, a nie rewolucję, z klasy A do CLA, tak więc samochód będzie nawiązywał wyglądem do poprzednika, niemniej zyska wiele nowych elementów.
Wszystkie szczegóły powinniśmy poznać 4 września, wtedy bowiem CLA zostanie zaprezentowane na targach motoryzacyjnych w Monachium. Czekamy niecierpliwie, ponieważ wraz z tym modelem, Niemcy ujawnią E klasę All-Terrain, więc najbliższe lata dla firmy ze Stuttgartu zapowiadają się naprawdę ciekawie.