Przerobił "okulara" na CLK GTR. Tragedii nie ma
/img2.autostuff.pl/a/23/30/fanowskie-clk-gtr-wyglada-jak-twoj-samochod-w-need-for-speed_64beeb97.webp)
Mercedes-Benz CLK GTR (1998-1999) z Mercedesem CLK W208 nie miał za dużo wspólnego. Dzielił z nim raptem nazwę, grill i charakterystyczne reflektory „okulary”. Dlatego przerobienie W208 na tę unikalną wersję i to za sprawą jednego człowieka wydaje się karkołomnym zadaniem, jednak dla chcącego nic trudnego.
Od Alfy do Mercedesa krótka droga
Zwłaszcza że tym człowiekiem był Johan Ackermann z Johannesburga, który w swoim CV ma również połączenie Alfy Romeo Brery z Alfą Romeo 159 tak, że w efekcie powstał usportowiony, pięciodrzwiowy hatchback.
Tym razem jednak zadanie wydawało się o niebo trudniejsze, ponieważ nie mówimy tu o samochodach miejskich, a supersamochodach. Bazą dla konceptu był Mercedes W210, czyli druga generacja klasy E, by nadać mu natomiast charakter coupe, dach i słupki wzięto z pierwszego CLK C208.
Cały proces był karkołomny i drogi, ponieważ w zasadzie każda część musiała być stworzona na zamówienie. Nie pomagał także fakt, że Ackermann miał za zadanie obniżyć nadwozie i je poszerzyć, a także stworzyć specyficzny przód z charakterystycznym „noskiem”. Dodajmy do tego zderzaki, spoiler, felgi, niskoprofilowe opony...Uhh, nie jest to robota jak przypucowanie Malucha.
Do nadwozia dodano również parę rzeczy, które nie mają żadnego zastosowania, jednak dodają CLK GTR sportowy charakter, jak wloty powietrza w szybach czy na dachu. Kabina natomiast wiele czerpie z Mercedesa SLK R170 – stamtąd pochodzą fotele, deska rozdzielcza oraz panele drzwi.
Nie jest identycznie, ale jest bardzo podobnie
Oczywiście samochód nie jest 1:1 CLK GTR, jednak jeśli sam twórca jest zaskoczony, jak bardzo udało mu się zbliżyć do oryginału, to o czymś to świadczy. Co ciekawe nie jest to koniec prac, planowane są bowiem obniżenie dachu jak i maski oraz lifting błotników, by jeszcze bardziej zniwelować ich krzywizny.
Od początku do teraz minęło 5 miesięcy, w czasie których Ackermann działał niemal sam, pomagały mu bowiem raptem dwie osoby. Docelowo replika CLK GTR ma być gotowa pod koniec 2023 r. Na sam koniec w samochodzie ma zostać zamontowany silnik, V12 pochodząca z AMG. Gdyby ktoś nam powiedział, że to samochód z Need For Speed Underground 2 – uwierzylibyśmy.