Czy Twój Ojciec wybrałby ten sam samochód, jak większość polskich kierowców?

. – Samochody, brzmienie ich silników oraz zapach benzyny były, są i będą męską pasją. Już jutro obchodzimy Dzień Ojca, dlatego przyjrzyjmy się, jakie samochody są popularne wśród Polaków. W sieci salonów samochodowych AAA AUTO większość mężczyzn kupuje w tym roku duże i przestronne kombi, SUV-y oraz minivany, a najczęściej wybierają markę Opel oraz kolor czarny.
Czy Twój Ojciec wybrałby ten sam samochód,  jak większość polskich kierowców?
netcarshow.com
22.06.2023

Ponad 11 proc. polskich mężczyzn wybrała w tym roku samochody używane marki Opel w sieci autocentrów AAA AUTO. Na drugim miejscu pod względem popularności plasuje się Škoda z wynikiem 7,6 proc., a na miejscu trzecim samochody Volkswagena – 7,3 proc. Spośród modeli największą atrakcją cieszył się Opel Astra, na którego zwrócił uwagę co dwudziesty klient. Natomiast 3 proc. z nich wybrało Skodę Octavię i tylko nieznacznie mniej zdecydowało się na Forda Focusa. Czwartym najlepiej sprzedającym się modelem była Kia Sportage, a pierwszą piątkę zamyka Renault Megane. Wśród modeli premium prym wiedzie Hyundai Tucson (18 proc.), a 8 proc. klientów wybrało Citroena C5 Aircross i Audi A4.

 

„Mężczyźni najczęściej szukają mocniejszych samochodów, nawet jeśli kupują samochód rodzinny. Po prostu chcą mieć jak najwięcej koni pod maską, nawet jeśli nie mogą mieć sportowego samochodu. Jest to również powód, dla którego mężczyźni zawsze byli bardziej skłonni do samochodów z silnikiem diesla. Jednocześnie rośnie też grono tych, którzy nie boją się samochodu hybrydowego lub czysto elektrycznego, które nie tylko oszczędzają koszty eksploatacji, ale osiągają również bardzo dobre przyspieszenie” – powiedział Petr Vaněček, dyrektor operacyjny grupy AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci centrów samochodowych AAA AUTO.

 

57% Polaków kupuje samochody z silnikami benzynowymi. W porównaniu z ubiegłym rokiem zainteresowanie silnikami elektrycznymi wzrosło wśród nich o ponad 2,5 razy, choć nadal jest to segment drugorzędny, ale znacząco rosnący.

 

Panowie preferują głównie auta z dużą przestrzenią bagażową, właśnie dlatego, że spora część klientów AAA AUTO to ojcowie. Niemal 24 proc. z nich kupuje SUV-y, 20 proc. wybiera przestronne kombi, a 9 proc. MPV. Jednak mniej więcej jeden na ponad trzech klientów nadal kupuje bardziej „poręcznego” ekonomicznego hatchbacka. Nadal dominują klasyczne manualne skrzynie biegów, ale sprzedaż samochodów z automatycznymi skrzyniami w ciągu ostatnich kilku lat potroiła się. Obecnie jedna piąta Polaków kupuje automat. Używane samochody z napędem 4x4 przyciągnęły w tym roku 10 proc. kierowców i nawet tutaj zainteresowanie wzrosło dwukrotnie w ciągu ostatnich kilku lat.

 

Mężczyźni preferują kolory monochromatyczne. Tendencja ta jest od dawna widoczna na rynkach europejskich. Odcienie aut, które panowie kupili w tym roku tylko to potwierdzają. Co piąty samochód kupowano w kolorze czarnym, 18 proc. w kolorze szarym, 16 proc. w kolorze srebrnym i 13 proc. w kolorze białym.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie