Torowe emocje bez dachu. Porsche 718 Spyder RS

Tak mocnego roadstera w historii Porsche jeszcze nie było. Producent z Zuffenhausen zaprojektował swoje najnowsze dzieło, które może spowodować szybsze bicie serca u miłośników motoryzacji, a mowa o Porsche 718 Spyder RS.
Torowe emocje bez dachu. Porsche 718 Spyder RS
materiały prasowe
10.05.2023

Najnowsze Porsche 718 Spyder RS to w dużym skrócie Cayman GT4 RS, ale ze składamy materiałowym dachem. O tym jak jeździ Porsche 718 Cayman GT4 RS mieliśmy okazję przekonać się w zeszłym roku podczas Porsche Experience, które odbyło się na Silesia Ringu. Oprócz fenomenalnego prowadzenia, a raczej przyczepności zapamiętaliśmy cudowny i ogłuszający dźwięk porschowskiego silnika bokser kręcącego się do 9 tys. obrotów.


W Porsche 718 Spyder RS wylądowała znana jednostka 4-litorwa jednostka typu bokser z Porsche 911 GT3 generująca 500 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego - setka pojawi się już po 3,4 sekundy.

Oprócz materiałowego dachu największą różnicą wersji Spyder jest brak dużego skrzydła na tylnej klapie, które zostało zastąpione efektowną lotką czy też krawędzią przypominającą kaczy ogon. Porsche 718 Spyder RS jest oczywiście również niższe, bo o 30 mm względem standardowego Spydera. Co prawda zawieszenie nadal jest zestrojone tak, aby zapewnić najlepszą przyczepność oraz nutę przyjemności podczas spokojnej jazdy z otwartym dachem w porównaniu do bezkompromisowego Caymana GT4 RS.

W środku nie zabrakło materiału Race-Tex, emblematów Spyder RS oraz kubełkowych foteli. Wnętrze aż krzyczy zabierz mnie na tor. Tak jak w przypadku Caymana GT4 RS, tak również w Porsche 718 Spyder RS możemy zdecydować się na pakiet Weissach. Przekłada się to na m.in. sportowe końcówki układu wydechowego wykonane z tytanu. Prawdopodobnie debiut auta nastąpi w czerwcu tego roku. Cena bazowego Porsche 718 Spyder RS zaczyna się od 807 tys. złotych.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie