Nowy Mercedes klasy S W223 w końcu doczekał się odmiany AMG. Jak na obecne standardy auto nadal będzie zasilane silnikiem V8, ale nie zabrakło możliwości ładowania z gniazdka.
Mercedes-AMG S63 E Performance to najmocniejsza klasa S w historii marki. Legitymuje się mocą 802 KM i 1430 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taki wynik został uzyskany, dzięki 4-litorwemu silnikowi V8 o mocy 612 KM i jednostce elektrycznej generującej 190 KM, która znalazła się na tylnej osi pojazdu. Nowa “eSka” AMG jest hybrydą typu plug-in, co oznacza, że bezemisyjnie powinna przejechać ponad 30 kilometrów.
Wysoka moc przekłada się na rewelacyjne osiągi Mercedesa-AMG S63 E Performance - spirnt do “setki” to tylko 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h z możliwością zwiększenia do 290 km/h dzięki specjalnemu pakietowi.
O komfort, ale również dobrą sztywność w zakrętach zadba zawieszenie AMG Ride Control+. Do wyboru będzie siedem konfiguracji trybów jazdy, co mocno przekłada się na charakter auta. Cztery końcówki układu wydechowego, tylny dyfuzor, inne zderzaki czy 21-calowe felgi AMG to elementy, po których poznamy Mercedesa-AMG S63 E Performance.
Najnowszy Mercedes-AMG S63 E Performance można spekulować, że będzie kosztował minimum 700-800 tysięcy złotych.