Porsche 911 Dakar. Dla tych, co lubią więcej niż asfalt

Porsche udowadnia, że szybka i sportowa jazda nie kończy się tam, gdzie asfalt, a wręcz przeciwnie. 911 Dakar jest sentymentalną podróżą w lata 80., a zarazem po kolejny 911-stka pokazuje jak bardzo jest zróżnicowanym modelem.
Porsche 911 Dakar. Dla tych, co lubią więcej niż asfalt
materiały prasowe
17.11.2022
Kamil Nowicki - Redaktor prowadzący AutoStuff.pl

Super SUV-y wydają się zastępować superauta w wielu krajach, gdzie jest gorsza nawierzchnia. Ciekawą alternatywą może okazać się Porsche 911 Dakar, które przypomina zwycięski model 953, który w 1984 roku wygrał kultowy rajd Paryż-Dakar.

Porsche 911 Dakar ma przede wszystkim prześwit wyższy o 50 mm względem standardowego modelu, co więcej może on urosnąć o kolejne 30 mm jeśli wybierzemy tryb High Level Off-Road. Podniesionym na maxa 911 Dakar będziemy mogli jechać przez pustynię nawet 170 km/h. Z kolei użycie terenowych opon Pirelli Scorpion (rozmiar 245/45 R19 z przodu i 295/40 R20 z tyłu) wymagało nałożenia ograniczenia prędkości, które wynosić będzie 240 km/h.

Porsche 911 Dakar przejęło napęd z wersji GTS. Oznacza to, że z tyłu auta pracuje 3-litrowy bokser o mocy 480 KM i 570 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na wszystkie koła za pomocą 8-biegowego PDK. Auto zostało wykonane z lekkich materiałów, dlatego jest lżejszy od 911 4 GTS o 10 kilogramów.

Dla fanów Dakaru z lat 80. Porsche przewidziało malowanie nawiązujące do wspomnianego modelu 953. Z tą różnicą, że zamiast napisu Rothmans (producent papierosów) pojawi się Roughroads Porsche. Będzie można wybrać numer startowy z zakresu od 0 do 999.

Ciekawymi opcjami są np. terenowy bagażnik dachowy, który utrzyma 42 kilogramy sprzętu takiego jak kanistry z benzyną czy wodą oraz potrzebne łopaty. Jest możliwość zamówienia oświetlenia dachowego. Niestety Porsche 911 Dakar będzie limitowane do 2500 egzemplarzy. Ceny startują od 1,18 złotych.

Polecane wideo

Komentarze
Ocena: 5 / 5
Polecane dla Ciebie