Nowe BMW M2. Najważniejsze cechy pozostały
/img2.autostuff.pl/a/22/41/nowe-bmw-m2-najwazniejsze-cechy-pozostaly_63471f51.jpeg)
BMW już przyzwyczaiło nas od jakiegoś czasu, że każdy model wiąże się z falami dyskusji i kontrowersji dotyczącej wyglądu. Stylistyka nowego BMW M2 jest dość kanciasta. Co ciekawe jak na standardy bawarskiej marki nerki są małe i nie dostały obramowania. Najwięcej emocji może wywołać tył auta, który wydaje się narysowany przy pomocy linijki. Chociaż sportowy charakter mocno podkreśla dyfuzor oraz cztery końcówki układu wydechowego.
Pod maskę nowego BMW M2 trafi 3-litrowy silnik S58 (ten sam co w M3 czy M4), który generuje 459 KM oraz 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Klienci będą mieli do wyboru 6-biegowego “manuala” lub będą mogli zdecydować się na 8-stopniowy “automat”. Sprint do pierwszej “setki” wynosi 4 sekundy oraz 4,2 sekundy dla skrzyni manualnej. Prędkość maksymalna klasycznie jest ograniczona do 250 km/h, ale opcjonalny pakiet M Driver pozwala zwiększyć “v-maxa” do 280 km/h.
Warto wspomnieć, że standardowe będzie m.in. elektromagnetycznie zawieszenie adaptacyjne, którego pracę będzie można dostosować do własnych preferencji. W środku zagościły ekrany, które mogliśmy zobaczyć już m.in. w BMW X7 po faceliftingu czy BMW i4. Ekran przed kierowcą jest zakrzywiony i ma przekątną wynoszącą 12,3 cala, zaś wyświetlacz do obsługi multimediów czy klimatyzacji jest nieco większy - 14,9 cala.
Najnowsze BMW M2 będzie produkowane w fabryce BMW w San Luis Potosí w Meksyku. Ceny najprawdopodobniej wystartują od kwoty powyżej 300 tys. złotych.